Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

You Control the Weather

Mål

Amphibiox er vantette sko med en unik teknologi. Med sine pustende og temeperatur-regulerende egenskaper egner de seg ikke bare for regn, men vil også føles komfortable
i snø og sol.

Geox har etterhvert etablert sin Amphibiox linje som den ultimate vanntette skoen i sine ulike markeder over hele verden. Men det er en utfordring at folk ikke er klar over at skoene også vil holde deg komfortabel om det er sol, oppholdsvær eller snø. Derfor var en stor del av oppgaven for årets høst/vinter-kampanje å underbygge Amphibiox som skoen som takler alle type forhold.

Det er en viktig del av kampanjen å forklare den unike Geox teknologien og vise et stort utvalg av de ulike sko-nyhetene for sesongen. Målesettingen er å gjøre dette på en relevant og emosjonell måte.

Video

Beskrivelse

You Control The Weather er en interaktiv opplevelse hvor det er brukeren som er regissøren. Her får folk være med på å bestemme handlingen gjennom å kontrollere været. ?I fortellingen møter vi to personer som er «som skapt for hverandre», og ved hjelp av været kan du ta kontroll over historien og bestemme utfallet. Ved ulike interaksjonspunkter velger brukeren mellom snø, regn og sol og skaper på den måten sitt unike handlingsforløp ut i fra valget man tar. Uansett vær takler selvfølgelig skoene forholdene perfekt. Dette gir folk sin egen skreddersydde opplevelse, samtidig som de på kan se hvordan Amphibiox passer uansett hvilken værforhold de måtte velge. Alt i alt er det 81 forskjellige ruter historien kan ta. Underveis kan man se skoene på nært hold i 360-klipp som beskriver skoene mer detaljert.

Kampanjen er støttet av bannere og pre-rolls, og YT trailere hvor du også kan velge hvilket værfohold du vil se traileren i.

Effekt

Kampanjen foregår fortsatt, og avsluttes ikke før etter nyttår. Men vi ser at selv med mindre medietrykk enn de foregående kampanjene viser den til veldig lovende resultater.

- Rekordhøy konvertering fra siden til ecom (ikke lov å oppgi eksakte tall)
- Amphibiox er nå Geox sin desidert mest solgte sko i alle sine hovedmarkeder
- 800.000 unike besøk på siden
- Gjennomsnittlig besøkstid på siden er 3 minutter og 40 sekunder

Andre involverte

Kreatør
Thomas Askim, Eirik Stensrud,

Konsulent
Kristian Kristiansen

Grafisk design
Sverrir Brynjolfsson, Magnus Snickars, Stina Norgren

Digital produsent
Christoffer Lorang Dahl

Prosjektleder
Silje Hvideberg Tobiassen, Tuva Dyrnes

Regissør
Jonathan Entwistle

Interactive Director
Cameron Temple

Produsent
Jax Evans

Kunde
Richard Holley, Luigi Garbuio, Gianlorenzo Mocellin

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012