Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Nye minner til salgs

Mål

Målet var å skape en annerledes boligfilm i forbindelse med et salg av en bolig.

Film er en kanal som kommer for fullt i meglerbransjen, men frem til nå har forsøkene i Norge fra de ulike meglerhusene vært meget dårlige i forhold til bildekvalitet, story, vinkling m.m.

Eie Eiendomsmegling er opptatt av å være en pilot i bransjen. De var først ute med Facebook og Instagram. I tillegg er de meget opptatt av en tydelig og gjennomført merkevare, og fikk blant annet gullmegleren i 2013 for beste egenprofilering i bransjen.

Derfor ønsket de med en slik boligfilm, å sette standarden i meglerbransjen.

Fra oppdraget kom inn på pulten til Prosjektleder, til filmen skulle være ferdig klippet, hadde vi 2 uker. Vi har samarbeidet godt med Velcrux tidligere, og de var naturlige å ha som samarbeidspartner også her.

Kunden ønsket en boligfilm utenom det vanlige, og hadde et prospekt klart til oss ved oppstart. Leiligheten til Camilla Pihl og Peter Peters skulle ut for salg i september, en 2 roms på Frogner med verditakst på 6,1 mill. Bare det å selge en trang loftsleilighet med kun 1 soverom til over 6 millioner trengte et stunt utenom det vanlige.

Video

Beskrivelse

Etter et oppstartsmøte med selger, oppdragsgiver, produsent og HoP, satte vi oss ned og kom opp med konseptet: Nye minner til salgs.

Målet er å vise at leiligheten har en "sjel" og gi inntrykk av hvordan det er å leve i leiligheten. Vi var meget opptatt av å holde alle muligheter åpne for de som skulle kjøpe, slik at konseptet bygget på at her er minnene som har vært, men du kan skape dine egne nye minner her.

Ved å ta i bruk dette konseptet, fikk vi også med oss bloggeren Camilla Pihl til å faktisk være med i filmen ved å skulle ta bilder i sin egen leilighet for å legge den ut på finn.no.
Vi ønsket ikke å bruke hennes status bevisst, men gi henne en nøytral rolle for å skape liv i leiligheten.

Resultatet ble som en kan se i filmen. At hvert bilde hun tar i leiligheten, gir et flashback til et minne som har skjedd akkurat der i løpet av tiden de har bodd der.

Statistene i filmen er Semway sine ansatte, da selger ikke ønsket å fylle leiligheten med fremmede statister. De ønsket det så hjemmekoselig og personlig som mulig. Derfor er både prosjektleder, designer, programmerer, Salgssjef og daglig leder med i flere shots.

På siste scene bruker vi også Eie Eiendomsmegling sin egen megler for denne boligen, Karion Wongraven.

Effekt

Filmen ble laget i 3 ulike formater: Full versjon, versjon for Facebook/Youtube (tidlig budskap, første 5 sek) og kortversjon til Instagram.

Filmen ble publisert på en mandag i følgende kanaler:
Camilla Pihls blogg, Boligmani.no, Eie Facebook, Eie Instagram, Vimeo, Youtube.

I løpet av 9 dager hadde vi følgende statistikker å vise til:
Vimeo 107 000 loads 42 200 gjennomførte visninger
YouTube 38 305 loads - 2808 gjennomførte visninger
Facebook 22 960 loads - 1039 gjennomførte visninger

Sum totalt 168 265 loads / 46 047 fullførte visninger

Boligen ble solgt for 6,3 millioner.

Eie Eiendomsmegling ble intervjuet i en rekke medier og vinklingen på filmen høstet meget god omtale fra bransjen og ikke minst potensielle boligkjøpere. Camilla fikk også meget stor oppmerksomhet på bloggen sin for dette stuntet.

Semway er totalleverandør av digitale tjenester, profil og strategi for Eie Eiendomsmegling. 10. desember lanserte vi også nye nettsider for dem, og stillsbilder fra denne filmen (og filmen) blir brukt som sentrale elementer på siden.

Look og feel på filmen, har vært med på å skape hvordan eie.no og Eie generelt skal se ut digitalt. Nettsiden er i sin helhet designet og programmert i Norge av Semway sine ansatte.

Andre involverte

Head of Photography - Marius Elvestad, Velcrux Collective
Project Management - Ida Stokstad, Semway

Øvrige fra Velcrux: Martin Iversen, Asbjørn Korntorp , Tyge Christiansen
Ørige fra Semway: Christer Engh, Monica Herland, Simen Eira, Jonathan Alpmyr

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012