Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Tåsen Loppis

Mål

Å få inn flere lopper enn noensinne. Få flere besøkende enn noensinne. Og dermed knuse alle tidligere rekorder og få inn mer penger enn noensinne i skolekorpsets tradisjonsrike loppemarkedhistorie. I tillegg er det viktig å få med alle korpsforeldre slik at de både bidrar selv og engasjerer andre.

Video

Beskrivelse

Loppemarkeder er ikke kjent for å gå nye veier i sin markedsføring - med informative stolpeplakater og postkasselapper som viktigste kanal. For å stå ut i kampen om både lopper og kunder ga vi Tåsen skolekorps sitt loppemarked et enklere navn ("Tåsen Loppis"), en grafisk profil og en facebookside. Med en serie stolpeplakater med forskjellige og lekne budskap ville vi skape en snakkis i nærmiljøet. Og ved å ta dette ut på sosiale medier gjorde vi det lettere for både foreldre og kunder å engasjere seg (og andre). Via Facebook og Instagram var loppemarkedet hele tiden tilstede både i ukene før og under selve loppehelgen. Med #tåsenloppis fikk vi kundene til å dele sine store og små loppisfunn med omverdenen.

Effekt

Tåsen Loppis fikk inn flere lopper enn noen gang. Hadde stor pågang av kunder helt til de stengte dørene søndag ettermiddag. Og knuste den gamle omsetningsrekorden med 26 %! Med rekordsummen 706.000 kroner på denne ene helgen kan vi regne med hørbare resultater på Karl Johan i mai.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012