Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Tine Skjelett-board

Mål

TINE kommuniserer fordelene ved å drikke melk med konseptet Melk styrker kroppen. Det viktigste å fokusere på, er produktets innhold av kalsium og dets betydning for skjelettet. I film, bannere, og på digitale boards har konseptet blitt tatt ut ved å vise idrettsutøvere ’på jobb’. Grepet i dramatiseringen har vært å gå fra vanlige bilder av utøverne, til røntgenbilder som viser skjelettet deres i den mest kraftkrevende delen av bevegelsen.
Med skjelett som en sentral del av det visuelle uttrykket, lå alt til rette for å gjøre noe spesielt på fem av Østlandets største kjøpesentre den uken mange forberedte seg på å feire Halloween.

Video

Beskrivelse

På Ski Storsenter, Storo, Sandvika, Strømmen og Oslo City satte vi opp digitale adshell med Kinect-sensorer. Ved hjelp av litt kreativ koding ble alle som passerte kameraet vist som skjelett på skjermen i realtid. Alt fra koding til 3D-skjelett og gulvdekor ble utviklet av Try/Apt.

Effekt

I følge Clear Channels beregninger, passerer mer enn 600 000 mennesker boardsene der løsningen var plassert i løpet av en uke. De genererte et ikke-tellbart antall hopp, dansemoves, halvgrove håndbevegelser og ikke minst mange store smil. Og viktigst av alt: Løsningen minnet mange kjøpesenterkunder i Halloween-modus på at melk styrker skjelettet deres.

Juryens begrunnelse

Femteplassen i desember går til Try/Apt for deres ”Tine skjelett-board”, laget for Tine Melk. – God underholdning, lekent og morsomt, forteller juryen. Kampanjen fanger folks oppmerksomhet, og viser veldig kreativ bruk av digitale boards. Juryen forteller at det er inspirerende å se at man løser ting på nye måter og omfavner nye medier.

Andre involverte

Team: Bjørnar Buxrud/Torkild Jarnholt
Konsulent: Morten Polmar
Prosjektleder: Cathrine Wennersten
Designer: Joacim Sjöberg
Utvikler: Knut Skåla
Utvikler: Pål Smitt-Amundsen
Motion: Roy Kristoffersen
Ansvarlig fra Tine: Sture Nicolaysen
MediaCom: Morten Sohlman
Stor takk til Clear Channel

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012