Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Verdens kuleste dag

Mål

Den filantropiske organisasjonen Sparebankstiftelsen DNB deler hvert år ut midler til gode formål. Sommeren 2014 ønsket de å vise frem arbeidet sitt og gavemottakerne sine gjennom en aktivitetsdag på Akershus Festning. Vår oppgave var ganske enkelt å få folk til å komme, og sette fokus på hva de ulike gavemottakerne driver med.

Beskrivelse

For å promotere aktivitetsdagen tok vi en barnevennlig festivaltilnærming. Sparebankstiftelsens aktivitetsdag ble til Verdens Kuleste Dag. I et illustrert univers ble de ulike aktivitene headlinere, og organisasjonene som sto bak ble backingband. På verdenskulestedag.no kunne kids kuratere sin dag ved å velge de kuleste aktivitetene. Etter noen klikk og kul musikk kunne man redigere, printe og dele sitt personlige kart. Nettsiden ble promotert på facebook og med plakater på buss og trikk.

Effekt

Rundt 50 000 (!) store og små var innom Akershus Festning for å spise astronaut-is, rulle rullebrett, bli kunstagent, si hei til en hvalhai på to ben, skyte elg med laser, bygge verdens største plankehytte eller gjøre noe helt annet. Det var både byrå og kunde svært fornøyde med. Dessverre ble det meldt om 100% bounce rate på aktiviteten rullestolbasket :(

Andre involverte

Kreatører
Bård Rostrup Gabrielsen
Maja Folgerø

Musikk og lyddesign
Sindre Fosse Rosness

Art Director og grafisk form
Erik Winn

Illustrasjon
Kristian Bakken

Utvikler
Thomas Lein
Thomas Sømoen

Prosjektleder
Mona Larsen

Konsulent
Ole Hustad

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012