Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Comfyballs - pants without hands on ice

Mål

Comyfballs er en liten norsk grunderbedrift som har utviklet kanskje verdens mest komfortable boxershorts. Merket er lite kjent, har minimale budsjetter og et løfte som ligger i navnet.

Før EM i curling tegnet Comfyballs en sponsoravtale med de norske curlinggutta.

Målet med tiltaket var å skape oppmerksomhet rundt Comfyballs og sponsoratet.

Video

Beskrivelse

Med en halvtime til rådighet med gutta i Snarøen Curlinghall og et produksjonsbudsjett på 5.400 kroner trengte vi en løsning utenom det vanlige.

Vi valgte å utnytte interessen rundt curlingguttas klovnebukser og vår utfordrerposisjon som et annerledes og vågalt undertøysmerke gjennom å gi Curlinggutta den ultimate utfordringen: å ta på seg buksene uten å bruke hendene. Det ga lang og fin eksponering av produktet uten at det noengang ble kjedelig. Siden vi uansett var i en curlinghall utfordret vi gutta til å ta på buksene på isen.

Effekt

Videoen er distribuert på Comfyballs Facebookside og på youtube. På under to uker genererte filmen over 500.000 visninger på alle plattformer. Den ble også fanget opp av en rekke nettsteder som Se og Hør, VG, Superlike, Buzzit, Viral videos, Buzzcrazy, virologee m.fl. Uken etter lansering lå videoen på Brand Magazines liste over ukens 5 beste reklamefilmer worldwide.

Oppmerksomheten har gitt Comyfyballs et fantastisk nettsalg i November og Desember, og en god historie å fortelle i møte med kjeder og forhandlere både i Norge og i utlandet.

Andre involverte

Kreatører: Lina Nordland, Charlotte Bakken
Kreativ leder: Aris Theophilakis
Prosjektleder: Lena Solbakken Johnsen
Regissør/produsent: Anders Pedersen
Rådgiver: Svein Larsen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012