Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

THE PURE NEW YORK EXPERIENCE

Mål

Peppes pusset opp meny og restauranter. Det var viktig å vise nordmenn at amerikansk pizza er mye mer enn den klassiske tykkbunnede Chicago-serien. Helt nye pizzaserier kom derfor til, som Freestyle California som bygger på Californias pizzatradisjon med tynn bunn og utradisjonell miks av råvarer. Deretter kom turen til serien Pure New York, en klassisk New York stil, med enkle rene råvare på en tunn bunn.

Utfordringen var å gjøre den nye pizzaserien kjent, og få folk til å smake pizzaene for å forstå at den var en annen stil enn den tykkbunnede Chicago-serien alle forbinder med Peppes.

For å gjøre pizzaserien kjent ønsket vi å gi folk følelsen av New York. Det var også avgjørende at vi fikk folk til restaurantene for å smake pizzaene. Peppes handler også i stor grad om å dele opplevelser med venner.

Vår strategi var derfor å legge opp et løp der vi fikk folk til å komme til Peppes med sine venner, og gi dem følelsen av New York og smake den nye pizzaserien.

Video

Beskrivelse

Løsningen ble å ta tak i noe av det mest ikoniske fra New York, nemlig New York taxiene. Tre New York Cabs og tre vaskeekte New York sjåfører ble hentet til Norge.

Vi opprettet en responsiv bookingside på newyork.peppes.no der du kunne booket taxiene for deg og dine venner. Den var optimalisert til å fungere på alle plattformer og fungerte som en utvidelse av peppes.no.

For å booke en taxi måtte du invitere dine venner igjennom denne siden, og fylle taxien i løpet av en time med tre venner. Var du førstemann som klarte å fylle en taxi på et gitt sted i Norge til en gitt tid fikk du plassen. Vi hadde også tre wild card plasser på hvert sted slik at de som engasjerte seg i konkurransen, men ikke fikk fylt sin taxi, var med i trekningen om en plass likevel. Slik kunne vi holde lengre liv i konkurransen.

Taxiene hentet folk hjemme, og kjørte dem til Peppes for en gratis smak av Pure New York. Turnen besøkte 15 norske byer på 14 dager og kjørte 1500 forbrukere til Peppes i New York taxier .

Effekt

Peppes Pizza solgte 16 % flere Pure New York pizzaer i perioden.

Hovedkanalen for å annonsere om konkurransen var Facebook. Dette resulterte i:
• 41 000 unike brukere inne på websiden
• 38 642 handlinger (likes, kommentarer, delinger)

Andre involverte

Art Director: Kim Gothard Taanevig
Tekstforfatter: Ragnar Roksvåg
Kreatør: Mats André Kristiansen (Lemonade)
Kreatør: Andreas Skaranger (Lemonade)
Webdesign: Gøril Jelstad
Konsulent: Harald Seip
Prosjektleder: Katrine Øiestad
Creative Planner: Per Kristian Voss Halvorsen
Tekstforfatter: Tina Rygh
AD-assistent: Edel Drage
Byråproducer: Arnt Christian Scheele
Byråproducer: Joachim Jørgensen
Fixer: Maths Mathisen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012