Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

BOLIGREISEN

Mål

Styrke DNB sin rolle som en tilstedeværende aktør i en boligbytteprosess, og bli det selvsagte stedet man går for å få svar på alt man lurer på rundt det å kjøpe en ny bolig.

Se boligreisen.no

Video

Beskrivelse

Fra kundens første tanker om å bytte bolig og frem til ny bolig er signert, har kunden vært igjennom en følelsesreise med både opp og nedturer. Behovet for informasjon og råd underveis er stort. Problemet er at denne informasjonen er spredt på veldig mange ulike steder, avhengig av hvor man er i kjøpsprosessen. Derfor har vi nå samlet all informasjon om boligkjøp på ett sted, slik at folk kan ta hele boligreisen på dnb.no.

Vi har laget en side hvor brukeren kan bli med på innsiden av en boligkjøpers hode og gjøre en reise gjennom alt du må tenke på. Det er egne rom for alle faser i et boligkjøp. Helt fra den første tanken om å flytte, til du åpner flyttekassene i din nye bolig.

Boligreisen er ikke en begrenset kampanjeside. Den er fullintegrert med dnb.no. og er et verktøy som opererer på to nivåer. Overblikk eller fordypning. - Og det er enkelt å hoppe mellom dem. Uansett hvilken fase du befinner deg i, finner du informasjon og nyttige tips om nettopp det du lurer på. Den har integrerte løsninger for alle DNB sine digitale tjenester. Det betyr at du når som helst i reisen også kan chatte med en bankrådgiver. Du kan sjekke hvor mye du kan låne, søke lån, bestille finansieringsbevis eller gratis verdivurdering av egen bolig. Du kan også opprette et drømmeboligsøk for boligen du er ute etter.

Se Scroll-sekvensen her: https://vimeo.com/118407116

Effekt

Allerede nå har over 200.000 unike brukere gjennomført boligreisen, og søknader om lån og finansieringsbevis øker.

Siden er akkurat lansert, men man ser allerede en stor intern effekt som har gitt både kunderådgivere og eiendomsmeglere og et verktøy å jobbe etter. Alle fasene i boligreisen er kontaktpunkter med kunden, hvor de skal bli kontaktet.
Siden dette er en del av DNB sin kundeservice, er det ikke satt konkrete salgsmål.

Målet er å gi gjøre folk bedre rustet til å ta en av sine viktigste avgjørelser i livet.

Andre involverte

POL:
Thorbjørn Ruud (AD)
Petter Bryde (Tekstforfatter)
Ina Egelandsdal (Prosjektleder)
Monika Augustsson (Rådgiver)
Ole Jakob Bøe Skattum (Formgiver)
Christian Lauritzen (Formgiver)

DNB:
Janne Espevalen
Pia Svärd

Apt:
Christian Lundvall (3D-artist)
Eirik Huse (Motion)
Frode Ekeberg (Motion)
Kim Holm (Motion)
Magne Hage (Motion)
Roy Kristoffersen (3D-artist)
Anders Stalheim Øfsdahl (Webutvikling)
Martin Klausen (Webdesign)
Thomas Emil Johanssen (Webdesign)
Pål Smitt-Amundsen (Webutvikling)
Marius Nohr (Webutvikling)
Thomas Lein (Webutvikling)
Markus Lind (Webutvikling)
Lisa J. Canneaux
Geir Skorstad (Producer)

Filmproduksjon v/Bacon OSL:
Magne Lyngner
Mari Grundnes Paus
Martin De Turah
Andreas Nilsson
Marie Kristiansen
Anna Of The North

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012