Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Kom hjem

Mål

Når OBOS i 2014 kjøpte opp Storbergen Boligbyggerlag, fikk MK Norway oppgaven å kommunisere sammenslåingen til bergenserne. Det har tidligere vært mye negativ omtale om utflagging av store og kjente Bergensbedrifter. Det var derfor viktig å få frem at dette oppkjøpet ville bli et positivt tilskudd til byen med mange nye boligprosjekter.
For å poengtere dette ønsket vi å oppfordre bergensere til å få utflyttere hjem igjen.

Video

Beskrivelse

Lokale medier ble en viktig arena, og gjennom annonsering i bl.a. BA.no og BT.no ga vi folket en humoristisk inngang til å sette ord på sine følelser. Vi fant ut at alle bergensere kjenner noen som har flyttet fra byen, som de ønsker seg hjem igjen. På komhjem.no kunne bergensere ved hjelp av privatdetektiv Christine Hope lage en personlig «kom hjem film» til en de savnet.

Effekt

I løpet av kampanjeperioden kom det inn over 600 bidrag.
42000 unike Bergensere besøkte siden.
Over 40000 kommentarer, delinger og likes på Facebook.
Og vi delte ut 50 enveisbilleter til Bergen.
Eksil-bergensere fra inn- og utland valgte å ta turen hjem igjem.

Andre involverte

Kreativt team / Art Directors: Øystein Vik / Jens Gundersen
Prosjektleder: Britt Hege Karlsen
Konsulent: Svein Roger Selle
Web designer: Thomas Bråten

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012