Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

COOP oppkjøp, statusoppdatering på Facebook

Mål

Sjarmere COOPs medlemmer på Facebook ved oppkjøpet av ICA.

Video

Beskrivelse

COOPs oppkjøp av dagligvarekjedene ICA og Rimi var en av de mest omtalte begivenhetene i dagligvarebransjen. Det var mye snakk om markedsandeler, milliarder og konkurransesituasjonen i bransjen. For COOPs del var det viktig å vise den positive siden av dette oppkjøpet. For å vise en mer menneskelig side av saken valgte vi en enkel statusoppdatering på Facebook. En oppdatering folk flest forbinder med noe positivt.

Effekt

Den noe uventede og sjarmerende statusoppdateringen falt i smak hos COOPs medlemmer, både i antall "Likes" og kommentarer. Uten betalte/sponsede innlegg, er den er kun slått av en oppdatering med Petter Northug under Ski-VM i Falun.

Andre involverte

Morten Andresen (Tekstforfatter)
Mattis Bentzen (Art Director)
Anita Engen Hjelset (Prosjektleder)
Ivar Vereide (Kreatør)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012