Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Litago Moojis

Mål

Jo mer Litago-fansen leker med den lille kua, jo mer Litago kjøper de. Vi ønsket derfor å gi dem et digitalt verktøy som gjorde dem i stand til å leke med Litago når som helst og hvor som helst. Og aller helst ville vi at de skulle leke med Litago uten at de egentlig tenkte over at de gjorde det. Ja, vi ville rett og slett få fansen til ikke å bare snakke om brandet på sosiale medier – vi ville at de skulle snakke med det. En annen ting som var viktig for oss var å skape en aktivitet som kunne leve og styrke merkevaren over tid – og som vi også kunne bygge kontinuerlig og fylle med relevant innhold med tanke på sesong, årstid og aktuelle hendelser.

Video

Beskrivelse

Vi lagde Moojis, en helt unik meldings-app hvor Litago-fans kan lage og dele ting med vennene sine. I tillegg til tekst og forskjellige snakkebobler, er appen fylt med hundrevis av emoticons i Litago-drakt, både ku-ansikter og andre litagofiserte symboler. Det er også mulig integrere egne bilder. Appen gjør meldingene om til små filmsnutter, som kan deles bredt på Facebook og Instagram, eller mer personlig via e-post, SMS eller på Snapchat. Til å fortelle om appen tok vi i bruk utendørsmedier, digitale bannere, Facebook, Instagram og en spesialkomponert sang laget av The Yum Yums med tilhørende musikkvideo – alt formidlet gjennom MOOJIS. Så appen er både et verktøy for Litago-fansen, og for byrået som lager reklamen. Med MOOJIS kan Litago-fans dele ting på en ny og morsom måte – og hver gang de gjør det, deler de også merkevaren vår. Oss bekjent er dette den første norske merkevaren som settes i et kreativt og meldingsvennlig emoticon-system. Siden appen oppdateres fortløpende med nye MOOJIS, vil fansen stadig få nye morsomme treats som vil bidra til å styrke merkevaren i tiden fremover.

Effekt

En uke etter lansering, var appen lastet ned 15.000 ganger. Videre ble MOOJIS-sangen “Over and Over” fremført av The Yum Yums spilt på Radio Rox. Utover dette kan vi melde om stor entusiasme blant fansen og tipp top stemning i sosiale medier.

Andre involverte

Jo Espen Johansen, Kreatør
Hans Christian Grønn, Kreatør
Ellen Fougner, Rådgiver
Arnt Christian Scheele, Digital rådgiver
Pernille Blomstrøm, Prosjektleder
Mailinn To, Digital produsent
Joachim Jørgensen, Digital produsent
Gøril Julin, Grafisk design
Helene Weden, Grafisk design
Carsten Pedersen, Filmproduksjon
Max Emil Moland, Ikoner

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012