Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Viktige sekunder

Mål

Norsk Luftambulanse jobber hver dag med å gjøre responstiden på akuttmedisin kortere. Organisasjonen er 100% finansiert av medlemmene: Jo flere medlemmer, jo flere helikoptre og dermed raskere responstid.

Vår oppgave var å vise Norge hvilken viktig jobb Norsk Luftambulanse gjør, samt generere trafikk til organisasjonens hjemmeside.

Video

Beskrivelse

Internett har gjort oss utålmodige. 5 sekunder med pre-roll vekker mye irritasjon: Fem sekunders venting er fem sekunder for lenge!

Men hvis fem sekunder er lenge når du venter på et videoklipp, hvordan oppleves det for en som venter på livsviktig hjelp?

Effekt

Pre-rollen genererte de høyeste besøkstallene Norsk Luftambulanse noen gang har opplevd fra en enkeltstående reklameaktivitet. Den scorte også godt på liking: Hele 63% likte den bedre enn andre reklamefilmer, også målt opp mot reklamefilmer på TV. Ganske uventet fra en mediakanal som er mer kjent for å irritere enn engasjere.

Juryens begrunnelse

- En presis jobb med et klart budskap og en fantastisk medieplassering, forteller juryen. Jobben er enkel og særdeles direkte, og kommuniserer kundens budskap på en ærlig og tydelig måte. Den vekker følelser og gjør at vi ender opp med å holde igjen ”Skip Ad”-klikket. Og det er godt gjort, forteller juryen.

Andre involverte

Team Bjørnar Buxrud
Team Torkild Jarnholt
Konsulent Yngve Holtberget
Prosjektleder Ulla Hennum Birkrem
AD-assistent Philip Notland
Motion Eirik Huse
Ansvarlig hos kunde Ørjan Sveen
Producer Geir Skorstad

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012