Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Egons Kode - Gjensidige Kundeutbytte 2015

Mål

Gjensidige er det eneste forsikringsselskapet som deler overskuddet med kundene sine. I 2014 ble dette fortalt med et mislykket Olsenbanden-kupp og en digital safe. I år var Gjensidige på leting etter en oppfølger.

Målet med aktiviteten var å gi Gjensidiges kundeutbytte oppmerksomhet på nett før årets reklamefilmer traff TV-skjermen.

Jobben er et samarbeid mellom byråene Hyper og Ernö.

Video

Beskrivelse

Da VG.no kunne melde at Olsenbanden-huset var til salgs (http://bit.ly/1A9UTTn) slo vi oss sammen med husets nye eiere og en leverandør av pengeskap i Danmark. Sammen plantet vi en låst Franz Jäger-safe i Kjell og Valborgs gamle hus, og lovet bort halvparten av hva enn safen inneholdt til den som klarte å få den opp.

På Egonskode.no kunne man følge løpende oppdateringer i saken og reservere koder man trodde åpnet safen. Man kunne også stjele koder andre hadde reservert. Etter 2 uker gikk Gjensidiges Franz Jäger-ekspert til verks med spillernes koder og vinneren ble den som eide riktig kode da den ble forsøkt.

Kampanjesiden ligger ute i sin originale form på https://www.egonskode.no

Under ”Rykter” finner man alle ryktene og alt filmmateriale som ble postet i kampanjeperioden.

Et lite PS:
Historien er genuin. Safen er ett fullt fungerende (og veldig låst) pengeskap på 240 kilo og de nye huseierne kjøpte Olsenbanden-huset på ordentlig. Verken huseierne eller deltagerne i konkurransen visste hva safen inneholdt. Dermed ikke hva premien var.

Effekt

I kampanjeperioden 13.05.15 til 26.05.15 oppnådde vi følgende resultater:

58.164 unike besøkende.
17441 koder ble reservert.
Koden ’Helmaks’ ble stjålet hele 1286 ganger.
De fire filmene fikk til sammen 641 000 views på Facebook.
Totalt nådde vi 1 523 600 via Facebook.

Trafikk til Egonskode.no ble primært drevet gjennom Gjensidiges Facebookside.

Andre involverte

Fred Hauge - Rådgiver
Marte Listhaug - Prosjektleder
Hanne Kopstad - Prosjektleder
Kristian Haukland & Ola Nielsen - Kreatører
Mads Frantzen - Design
John Terje Sirevåg - Utvikling
Sindre Moen - Utvikling
Mathias Benjaminsen - Utvikling
Kalle Meidell - Film
Martin Schmetzer - Logodesign
Gro Grotle - Ansvarlig hos Kunde
Rune Bendiksen - Fotograf
Vizeum - Mediebyrå, ved Siri Jetzel

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012