Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Kommode-generatoren

Mål

IKEA ønsket et banner som skulle øke kjennskapen til NORDLI-serien.

Beskrivelse

Vi bestemte oss for å ikke bare lage et banner, men rett og slett en NORDLI-planlegger. Med andre ord, et avansert banner der du kan teste de utallige kombinasjonene og sette sammen din egen NORDLI.

Annonsen genererer tilfeldige kombinasjoner som demonstrerer den uendelige fleksibiliteten i IKEAs NORDLI-serie. Og med alt fra angrefunksjon til dra og slipp kan du tilpasse og bygge nøyaktig den kommodeseksjonen du vil ha. Når du er fornøyd kan du legge alt du trenger i handlevognen med ett klikk.

Vi har bygget et system som er i stand til å ta høyde for kompliserte regler for hvordan seksjonene settes sammen. Resultatet er 100% gyldige konfigurasjoner der alt som lages i annonsen kan settes sammen i virkeligheten.

Løsningen har funksjonalitet og kodebase som ligner mer på en app enn annonse, samtidig holder den seg innenfor filstørrelsebegrensningen og annonsespesifikasjonene til norske medier dersom det skulle bli nødvendig å vise den i eksterne medier. Annonsen er laget for å være responsiv og kan tilpasses inn i et stort utvalg annonseformater.

Effekt

Tallene er ikke offentlige, men det har vært en økning i salg fra nettbutikken og på varehusene. NORDLI-planleggeren har blitt svært godt mottatt internt, og det vil etterhvert utvikles en for IKEA globalt.

Andre involverte

Digitalkonsulent: Christoffer Lorang Dahl
Kreativt team: Hans Magne Ekre og Alexander Gjersøe
Web design: Stina Norgren
Ansvarlig hos kunde: Stein Vegusdal

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012