Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

NSB Underholdning

Mål

Pendlerne til NSB er misfornøyde. Alt for mange må ta til takke med ståplass på vei til jobb hver eneste dag.

Vår oppgave var å gjøre noe for å bedre kundetilfredsheten blant pendlerne. Og A1-ideen "sett opp flere tog" ble ikke godkjent ...

Video

Beskrivelse

Ingenting er som å nyte en god bok på toget. Men når du har nok med holde deg fast for å ikke falle er det ikke like greit å lese. Derfra kom ideen: tilby gratis lydbøker til alle med NSB billett. For en propp i øret kan du alltids få til. Og siden god underholdning gjør togturen kortere, morsommere, mer spennende lanserte vi appen NSB Underholdning. En app der alle med gyldig billett får tilgang til nye lydbøker hver måned. Senere er tilbudet blitt utvidet til gratis aviser (fom. August), egenprodusert podcastinnhold, spesiallagede spillelister og mye mer.

Om du har kjøpt enkeltbillett eller periodebillett spiller ingen rolle.

Vi har per i dag innholdssamarbeid med Universal, Lydbokforlaget, P2 og Schibstedavisene.

Effekt

Mer enn 100 000 nedlastninger og rundt 60 000 månedlige brukere.

60 prosent av befolkningen sier nå at de har et svært godt eller ganske godt inntrykk av NSB, det er det beste resultatet siden målingene ble innført i 2009. Dette er selvfølgelig ikke på grunn av appen alene, men vi må jo få lov å tro at den bidro som endel av helheten.

Andre involverte

Tekstforfatter: Sebastian Prestø, Janne Brenda Lysø, Anders Holm
AD: Espen Aaeng, Stian Johansen
Konsulent: Ole Hustad, Helge Gjertveit
Prosjektleder: Linda Tiller
App: Shortcut
Tusvik og Tønne mm.: BådeOg

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012