Fristen for innsending er utgått.

Økt relevans ved å knytte vær og mat sammen

Mål

I mediemiksen var denne aspektet av miksen å skape relevans ved å koble sammen været med matlagingstips og tilbud på tilhørende matvarer.
Den totale mediemiksen var til for å både styrke visse KPI-er samt øke kjøpsintensjon.

Video

Beskrivelse

Løsningen gikk ut på å skape dynamiske annonser som på et brøkdels av et sekund hentet informasjon om været og skapte et skreddersydd banner med en kombinasjon av været der personen er, et tilbud som varer hele sommeren og hvordan man kan benytte matvaren som er på tilbud i et vær-relevant perspektiv.

Eksempel:
Dersom været er grått skapes et banner med grått vær, tilbud på kylling og et tips om kyllingsuppe.
Dersom været er sol, skapes et banner med sol, tilbud på kylling og tips om kyllingsalat i solen.

Effekt

Vi målte på flere KPI-er, blant de mest relevante:
202 respondenter (Control/exposed-test)
- "Neste gang du skal handle mat, hvor stor sannsynlighet er det for at du velger Meny?" 31% uplift
- "Meny inspirerer meg til å lage mat" 11% uplift
- "Jeg har lyst til å besøke en Meny butikk" 19% uplift
- "Meny hjelper meg til å lykkes med matlaging" 35% uplift

Teamet

Andre involverte

Marie Lunde (Meny), Kjetill Nybø (Kitchen), Sidney Glastad (Carat), Silje Dahle (Widespace)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012