Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

SAS Comfy Challenge

Mål

Hovedmålet var å promotere SAS' nye "fully flat" business class-seter seter for forretningsreisende. Overordnet skulle kampanjen promotere SAS som et premium flyselskap for folk som reiser mye.

Video

Beskrivelse

I 2015 oppgraderer SAS kabinene på sine langdistangseflyvninger med nye «fully flat»-seter i business class. For å lansere de nye setene fokuserte vi på det forretningsreisende ønsker seg aller mest når de reiser langt: Søvn.

For å vise hvor lett det er å sovne i de nye setene avholdt vi en sovekonkurranse på en av nordeuropas travleste flyplasser, Gardermoen. Reisende fikk 15 minutter på å sovne i det nye setet. Ved hjelp av et headset som målte hjernebølger kunne vi måle nøyaktig tidspunkt deltakerne sovnet. Personen som sovnet fortest (06:02:68) vant en drømmetur med SAS, og beviste hvor komfortabel de nye setene er.

Live-stuntet ble avholdt ved gate 14 på Utland, under et 4 m stort board med teksten SSSSSSSSSSSSSSH!!! We are testing our new chair"
Tilskuere fulgte med på en spennende livestream på to flatskjermer som viste tid, hjerneaktivitet og søvnmønster.

Effekt

Filmsnutten ble postet i egne kanaler, hovedsakelig på YouTube og Facebook, men også på skjermer i SAS-lounger på flypasser og In-flight systemer på flyene. Filmen har fått over 630 000 visninger og 59% av de som begynte å se filmen så den helt ferdig.

Andre involverte

Bård Rostrup Gabrielsen, kreatør
Sindre Fosse Rosness, kreatør
Jan Cato Tangen, kreatør
Arnt Christian Scheele, digital produsent
Per Kristian Voss Halvorsen, planner
Fred Kihle, rådgiver

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012