Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Bryt isen med Zuccarello

Mål

Pepsi Max hadde inngått en sponsoravtale med hockeystjernen og New York Rangers-spilleren Mats Zuccarello Aasen, og ville bruke dette til å styrke relasjonen med potensielle og eksisterende fans i en digital aktivitet.

Video

Beskrivelse

Vi laget en omvendt strategi: i stedet for å kjempe om å nå målgruppens oppmerksomhet - la dem kjempe om vår!

Vi laget en egen Snapchat-konto til Zuccarello, og inviterte fansen til å adde han som venn. I en periode på 10 dager mottok de snapper fra stjernen, og fikk et innblikk i hans eksklusive liv i New York. Utfordringen deres var derimot å sende han snapper tilbake, og forsøke å fange hans oppmerksomhet. Den heldige som brøt isen med stjernen, fikk reise til New York og møte han personlig.

Effekt

I løpet av kampanjeperiodens 10 dager fikk Zuccarangers36 mer enn 11 000 følgere på Snapchat. Disse fulgte også PepsiMaxNorge, som i kampanjeperioden ga gode tips for hvordan å bryte isen. Det ble sendt over 4000 snapper tilbake til Zuccarello, og hans snapper hadde totalt 240 000 visninger. På Facebook fikk kampanjen mer enn 124 000 likes, shares og kommentarer. Kampanjen fikk også omtale i Dagbladet og på kampanje.no. Disse resultatene gjorde at dette var den mest vellykkede snapchat-kampanjen i Europa på kampanjetidspunktet.

Andre involverte

Kim Reksten Grønneberg: konsulent
Marianne Lund: prosjektleder
Kristine Nergaard: kreativt team
Mari Krokan: kreativt team
Jasper Wiese: designer
Paul Little: kreativ leder

Kampanjeside: JCP Digital
Film: Øyedrops
Mediebyrå: OMD

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012