Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

QP Reward

Mål

Bygge rollen til QuarterPounder hos McDonald's som en passe stor og passe uhøytidelig, supergod treat å unne seg, når du har gjort en passe stor innsats og fortjener en helt middels stor belønning.

Video

Beskrivelse

Gjennom egne kanaler serverte vi historien om QuarterPounderens rolle i burgermenyen, og ba publikum om å dele sine hverdagslige heltedåder med oss på Facebook og Instagram. Det rant inn med ubesungede heltedåder der en belønning strengt tatt ville vært på sin plass. Hashtagget du innlegget med #McDonald's og #QPreward kunne du vinne et superheltcover av deg selv i situasjonen og et gavekort på en Quarterpounder.

Effekt

Kampanjen leverte mellom ca 60 % - 90% over salgsestimat på hovedproduktene QP BBQ og QP Cajun. Så totalt sett var det en meget vellykket kampanje som bestod av POP, radio, mobil og Facebook. Basert på Opinios målinger av kampanjen er QP award en av de mer vellykkede digitale aktiveringer McDonalds har gjort. Både håndverket og det kreative og litt uventede i den digitale ideen var med på å løfte kampanjen som helhet.

Andre involverte

AD: Even Moseng
Tekst: Kenneth Lamond
Illustrasjon/AD: Yngve Nilssen
Illustrasjonsassistent: Kristine Larsen
Prosjektleder: Ragni Reitan Haugum
Konsultent: Lars Hafstad
Ansvarlig hos kunde: Mette Vonen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012