Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Speedo for Sale

Mål

Hovedmålet var å skape engasjement rundt et nytt forsikringsprodukt som av mange ble oppfattet som traust og kjedelig.

Dobbel Boligforsikring gjør at du ikke trenger å bekymre deg for å bli sittende med to boliger. Hvis du har kjøpt ny bolig, dekker forsikringen utgiftene du har på den gamle boligen, helt til du får solgt den.

Video

Beskrivelse

Hva om man overfører denne problemstillingen til andre ting du skal kjøpe?

Kampanjen for Speedo badebuksen tar utgangspunkt i dette spørsmålet. Skal man skal selge eller kjøpe først?

Vi møter den trygghets-søkende Frank, eieren av en pent brukt turkis speedo, som ønsker å selge den før han kjøper ny.

Vi følger Frank sitt prosjekt på TV og Facebook, hvor han klargjør og legger badebuksen ut på Finn.no

Facebookfilmer:
https://vimeo.com/125438095
https://vimeo.com/125022356
Link til prospektet på finn.no : http://www.finn.no/58031383

Effekt

Annonsen hadde 11641 visninger på finn.no, som er langt over snittet for badebukser.

Filmene om Frank hadde 991.246 visninger på Facebook.

Salget av Dobbel boligforsikring nådde målsetningene for året allerede etter 6 uker.

Andre involverte

TEAM:
Tekst: Petter Bryde
AD: Thorbjørn Ruud
Konsulent: Monika Augustsson
Prosjekleder: Ina Egelandsdal
Design: Ole Jacob Skattum Bøe

Kunde: Janne Espevalen og Pia Svärd

Produksjonsselskap: Einar Film
Regi: Aksel Hennie
Produsent: Guri Neby

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012