Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Djuice – Filmgenerator

Mål

Målet var å bygge kjennskap og preferanse for djuice, og fremme det nye slagordet deres: "djuice - for oss som elsker mobilen".

Målgruppen er unge (18-35 år) stor brukere av mobiltjenester, også kalt "Mobile Addicts".

Video

Beskrivelse

Der enkelte snakker om å logge av mobilen, har djuice erkjent at folk ELSKER den, og aldri har den mer enn en armlengde unna. Mange uttrykker en følelse av hjelpeløshet når de er uten mobil, og unngår aller helst å komme i en slik situasjon.

I sin kampanje tar vi tak i denne innsikten, og kobler den med et velkjent fenomen. Noen kaller det «Would you rather», andre Pest eller Kolera. djuice kaller det Mobildilemma: Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i 2 uker, eller ville du …
Kampanjen bestod av audio-visuelle uttak til Web, TV, sosiale medier og en egen film-generator, der brukerne ble inviterte til å lage sine egne mobil-dilemma filmer.

På den måten trigget vi egen kreativitet hos brukerne, og fikk spredd det glade budskap til hundretusenvis av brukere på sosiale medier. Det brukergenererte innholdet kunne deretter deles av den enkelt på Facebook. Noen få med hat-ytringer ble moderert og umiddelbart fjernet. De fleste var meget morsomme.

For å sikre "trøkk", kjørte OPT-teamet ukes-konkurranse med ulike temaer som f.eks. sommerflørt, vitser osv på djuice Facebook sider gjennom hele sommeren. Disse ble også støttet med morsomme bilder i djuice egne kanaler som Instagram og SnapChat.

Effekt

Målgruppestørrelsen 18-35 år er på
1 300 000. Gjennom kampanjen traff vi 850 000, hvilket betyr at vi nådde 65 %
av målgruppen.

Totalt valgte 233 064 å besøke Film-generatoren (193 295 unike brukere).
De brukte 1 minutt og 26 sekunder i gjennomsnittlig tid på siden.

Det er i sommer generert 142 919 egne filmer, og av disse er hele 11 083 unike filmer publisert/delt via Facebook. Vi kan dessverre ikke dele detaljer fra kundens merkevare-tracker, men Film-generatoren har gitt djuice et betydelig løft i forhold til både merkevare-kjennskap og preferanse

Andre involverte

Byrå: TRY og APT
Kreativt team TRY: Camilla Bjørnhaug og Preben Moan
Konsulent TRY: Sven Jensen
Prosjektleder TRY: Silje Hansen Kjenseth og Mona Løkke
Designere APT: Martin Klausen og Victoria Karlsson
Utviklere APT: Marius Nohr og Anders Stahlheim Øfsdahl
Produsent APT: Linda Tillier
Optimering OPT: Hanne Henriksen og Maja Ludvigsen
Produksjonsselskap: Animasjonsdepartementet
Regi: Martin Engh
Produsent: Jakob Thommessen og Jannecke Østvold
Lyd: Verdens Sterkeste Mann
Lyddesigner: Peder Jørgensen
Produsent: Kjetil Røst Nilsen
Animasjon: Justin Smith og Gary Cureton
Puppets and sets: Alban studios

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012