Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Bli Regnskogvokter

Mål

Målet med jobben er enkel og utfordrende.

Å skaffe 100.000 bøssebærere til årets TV- aksjon og Regnskogfondet. Og samtidig øke antallet digitale registreringer.

Video

Beskrivelse

Årets TV aksjon har en kompleks problemstilling, og oppleves som vanskeligere enn tidligere å formidle.

Samtidig har mange følelsen av å ha hørt om fotballbaner med regnskog som forsvinner, siden tidenes morgen.

Vi ønsket at brukeren skulle dukke under trekronene, og ned i regnskogens folkerike verden.

For tidligere erfaringer viste at kunnskap om regnskogen er et viktig parameter for å engasjere seg i saken.

regnskogvokter.blimed.no ble en virtuell reise inn i regnskogen, et nettsted man kunne fordype seg i, og få en forståelse for hvor viktig regnskogen er for de 260 millionene som lever der.

For på den måten gjøre det viktigere å melde seg som bøssebærer.

Effekt

Vi nådde 100.000 bøssebærere to dager før innsamlingsaksjonen startet.
Antall digitale registreringer økte med 16% fra året før.

Juryens begrunnelse

- Utrolig fint produsert, forteller en samstemt jury. Den engasjerende mekanikken inviterer oss med, og gjør saken og budskapet mye nærere enn man skulle se for seg. Vakre detaljer, motiverende tilhørighetsfølelse og en inspirerende idé, avslutter juryen.

Andre involverte

Thorbjørn Ruud, Petter Bryde, Ine Bryhn, Martin Ruge, Snorre Martinsen, Maja Folgerø, Ina Egelandsdal, Monika Augustsson, Sebastian Rasch, Ole Jakob Bøe Skattum, Christian Lauritzen, Victoria Karlsson,Pål Smitt-Amundsen, Marius Nohr, Thomas Sømoen, Linda Tillier, Trond Sandø, Magne Hage, Nicolai Cleve Broch, Guri Neby, Henriette Løberg Carlsen, Gaute Gunnari, Jan Magnus Nymo, Jens Patterson, Morten Jacobsen, Fredrik Arntzen og Shortcut

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012