Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

DNB Bilvelgeren

Mål

Styrke DNB sin posisjon som en hjelpsom og relevant aktør å benytte når man skal kjøpe seg bil, og i tillegg øke salget av både billån og bilforsikring.

Beskrivelse

Å kjøpe bil kan være en utfordring, spesielt hvis man skal kjøpe bruktbil av en privatperson. Hva bør jeg sjekke? Hvordan går jeg frem når jeg skal kjøpe bruktbil? Garantier, utstyr, avgifter; behovet for informasjon er stort, men det kan være vanskelig å få oversikt over alt man trenger å vite fordi informasjonen er spredt på mange ulike steder.

Med Bilvelgeren ønsker vi å hjelpe folk med deres bruktbilkjøp ved å gi dem masse tips og nyttig informasjon samlet på ett sted.

I tillegg er Bilvelgeren en ny måte å finne bil på. Vi tar utgangspunkt i hvor mye egenkapital du vil benytte, og hvor mye du vil bruke på billån i måneden. Fordi nedbetalingstiden på billånet varierer med bilens alder, er det mulig å vise et bredt spekter av ulike biler, som på tross av at de er forskjellige koster omtrent det samme i måneden.

Du får også vite den gjennomsnittlige månedsprisen på bilhold og bilforsikring, sistnevnte basert på din egen alder. Dette gir en pekepinn på hva bilen totalt vil koste deg i måneden, fremfor at du kun får vite hva selve bilkjøpet vil koste.

Har du bestemte ønsker, vil du for eksempel ha automatgir og dieselmotor, snevrer Bilvelgeren inn utvalget og gjør det enda enklere for deg å velge. Alle bilene er til salgs nå og hentes fra finn.no.

Bilvelgeren er integrert med dnb.no, der man både kan søke om billån og kjøpe bilforsikring. Du trenger altså bare denne ene siden for å gjøre et godt bruktbilkjøp.

Effekt

I kampanjeperioden på 2,5 uker kom det inn 52% flere billån-søknader på nett enn tilsvarende periode året før. Kampanjemålet var en økning på 10%.

Antall pristilbud på bilforsikring steg med 40%, kampanjemålet var også her en økning på 10%.

Uke to av kampanjen var «all time high» for DNB i forhold til antall billånssøknader på nett på en uke. ”Vi har aldri fått flere billånssøknader, verken på mobil, innlogget eller på åpne sider.”

Antall mobilsøknader i kampanjeperioden var dobbelt så høyt som gjennomsnittet i 2015 før kampanjen startet.
 
Nett/digitalt har sørget for en økning på 37,6% flere billån utbetalt enn i september og oktober i fjor.

Frem til nå har over 50 000 unike brukere besøkt Bilvelgeren.

Andre involverte

Involverte Try
Kreativt team: Kaya Yssen Try og Freddy Blomberg
Konsulent: Arne Eggen
Prosjektleder: Ingrid Ohr Linjordet

Involverte Apt
Design: Erik Winn og Joacim Sjöberg
Prosjektleder: Linda Tillier
Utvikler: Anders Stalheim Øfsdahl, Marius Nettum og Thomas Sømoen

Ansvarlige hos kunde
Fredrik Madsen, Maja Flatten og Pia Svärd

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012