Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Hi Volks

Mål

- Å styrke relasjonen til over 100 000 eksisterende kunder. Snekkere, rørleggere, trikkere, budbilsjåfører, gartnerere osv. osv. Ulike yrkesgrupper fra ulike firmaer – alle sjåfører av Volkswagen Nyttekjøretøy.

Video

Beskrivelse

Vi utstyrte seks anonyme VW Nyttekjøretøy med kamera, sendte dem landet rundt i tre uker og inviterte alle VW Nytte-sjåfører til å rekke opp hånda hver gang de møtte en varebil av samme merke.

Ble sjåførene tatt bilde av med hånden i været, deltok de i trekningen av den nye Volkswagen Caddy. For best mulig odds måtte man selvfølgelig hilse på alle man så.

Hivolks.no inneholdt informasjon om konkurransen samt bilder fra veien og på VW Nyttekjøretøys facebookside, kunne sjåførene følge utviklingen underveis via tips og hint, samt hjelpe hverandre.

Kampanjen ble støttet via tv, radio og nettannonser, men ble i all hovedsak drevet av sjåførene selv, da det nesten ble umulig å kjøre et VW Nyttekjøretøy i perioden, uten at folk hilste på deg.

Effekt

Med Hi Volks lot vi sjåførene av Norges vanligste varebil føle på et felleskap de ikke visste de hadde – og som kanskje heller ikke var der, før vi ba dem se etter det.

De seks utsendte bilene representerer kun 6 promille av det totale antallet Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge. Disse bilene alene, møtte over 1000 hilsende sjåfører på veien.

Andre involverte

TRY:
Lars-Kristian Harveg
Jonas Grønnern
Morten Polmar
Cathrine Wennersten
Thomas Bråten

Apt:
Erik Winn
Pål Smitt-Amundsen
Thomas Sømoen
Marius Nettum
Cecilie Fasbender
Christian Lundahl

Harald A Møller:
Andreas Fagernæs

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012