Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Peugeot Panorama

Mål

Øke antall prøvekjøringer for Peugeot

Video

Beskrivelse

I snitt blir kun 1,8 biler prøvekjørt før folk velger hvilken de kjøper. Det er med andre ord stor sansynlighet for at bilen man prøvekjørerer, er bilen man ender opp med. Siden Peugeot av mange fremdeles blir oppfattet som en sofa på hjul, var utfordingen å få folk til å vurdere en prøvekjøring. Innsikten vår viste at de som først har satt seg inn i en ny Peugeot blir svært positivt overrasket, blant annet av det store panoramaglasstaket. Vi ville senke terskelen for prøvekjøring, derfor ble løsningen vår å la folk sette seg inn en Peugeot uten å måtte dra til en forhandler. Ved hjelp av et 360-graders kamera inne i bilen, lagde vi en nett -og mobilløsning der man kunne bli med på en kjøretur opp Trollstigen og styre blikket sitt i alle mulige retninger.

Effekt

Virtuelle prøvekjøringer på nett: 133 820
Gjennomsnittstid brukt på nettsiden: 7:08 minutter
Virtuelle prøvekjøringer i nettbannere: 35 119
Nedlastinger av mobil app: 4500
Økning i faktiske prøvekjøringer hos forhandler i perioden: 253%

Andre involverte

Fra byrået:

Kreatørteam: Endre Bruskeland og Simen Instefjord Ødemotland

Art Direction: Christer Tjøstheim

Prosjektleder: Hege Dyrseth.

Konsulent: Eldar Skylstad

Webdesign: Torstein Haugen

Byråprodusent: Cyril Boije

Ansvarlig hos kunde:
Lars Ruud og May Britt Finseth

Produksjonsselskap Making View:

Are Vindfallet
Pål S. Vindfallet
Lars Schrøder
Daniel Ervik

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012