Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

SUPERLUNSJ

Mål

Overordnet målsetting: Vise primær målgruppe (snekkeren) at GLAVA setter pris på skikkelig håndverk! Kampanjen er profilerende og bygger GLAVAs merkevare i tråd med strategi. Konkret målsetting: 5000 likere på Facebook.

Video

Beskrivelse

SUPERLUNSJ er ikke innovativ webteknologi. Det er kort og godt historien om hvordan lunsjen på byggeplass ble en Facebook-begivenhet - en helhetlig kampanje der fysisk arrangement går hånd i hånd med det digitale.

Bakgrunn: Uten at selve isolasjonsjobben utføres som den skal, hjelper det ikke med markedets beste isolasjon. Jobben må gjøres skikkelig, hver gang. Nettopp derfor er GLAVA så takknemlig for alt det gode håndverket som gjøres der ute i vårt langstrakte land. Det startet med reklamefilmen, vinteren 2015. I filmen hylles håndverkeren for alt det gode arbeidet de gjør, i vær og vind, sol og mørke.

Løsning: Med SUPERLUNSJ tok vi det et hakk videre. Ved å skrive navnet på din byggeplass på GLAVAs FB-vegg, ble "ditt firma" med i trekningen av en heidundrende lunsj med grillmat og levende underholdning. Stor som liten - GLAVA tar turen uansett. Totalt arrangerte vi fire superlunsjer. Det hele ble naturligvis behørig dokumentert med video og foto, slik at alle andre også kunne ta del i begivenheten på FB. Foruten promotering på FB, ble arrangementet også markedsført fysisk på Bygg Reis Deg (bransjens viktigste messe) samt med webannere og radio. På P4 var GLAVA dessuten sponsor av "Dagens lunsjlåt".

Resultat: En ubetinget suksess. En "snakkis" i hele bransjen.

Effekt

Målet om 5000 likere på Facebook ble nådd med god margin. Hundrevis av snekkere skrev inn navn på firma på veggen, og ble dermed med i trekningen av å få Superlunsj-sirkuset på besøk. I tillegg kommer naturligvis effekten av webannonser og radiospoter på P4. Kanskje derfor Glava nå har en total uhjulpen merkekjennskap (alle over 18 år) på nesten 60 prosent? Det er ikke dårlig for en merkevare med produkter som er skjult inne i en vegg!

For GLAVA har ikke Facebook tidligere vært et satsingsområde. Med denne kampanjen har vi markert at vi mener alvor. Framover blir Facebook nå en vesentlig kanal for kommunikasjon med en av de aller viktigste målgruppene for GLAVA - nemlig håndverkeren.

Andre involverte

Kjartan Høvik: Rådgiver
Anette Holtan: Prosjektleder
Richard Wold: AD
Trude Nergaard: Video
Kim Nygaard: Facebook
Eli Tørud: Web og Facebook
Glava: Per Stræde
Maxus: Medieplassering
Just Cruzin' Production: Arrangement

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012