Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Trainspiration

Mål

Målet for "Trainspiration" var å skape unikt innhold til NSBs Underholdningsapp, sosiale medier, egne kanaler og PR. Dette for å få folk til å velge tog i stedet for bil når de skal reise i Norge. Og ikke minst skape nye historier om tog for de reisende, ansatte – og pressen.

Video

Beskrivelse

"Trainspiration" består av fem ulike togturer med fem forskjellige temaer knyttet til alt man kan gjøre om man reiser med tog i stedet for bil. Vi gjorde Bergensbanen, en av NSB mest berømte strekninger om til et showroom. Og arrangerte unike turer, en hver måned , fra januar til juni 2015. Alle turene fikk hver sin spesialbygde vogn knyttet opp til tema for turen, og ut i fra turene skapte vi unikt innhold til NSBs Underholdningsapp.

Se case fra alle turene her:
Jan Thomas-toget: https://vimeo.com/147341130
Spøkelsestoget: https://vimeo.com/147339909
Historietoget: https://vimeo.com/147340524
Gitartoget: https://vimeo.com/147340309
Strikketoget: https://vimeo.com/147340804

Alle som ikke fikk vært med på tur selv, kunne allikevel være med på reisen i appen, facebook eller egne kanlaer på nett. Og ikke minst gjennom alle historiene som ble fortalt i pressen.

Effekt

Resultatet er 10% flere reisende med Bergensbanen så langt i år, mer enn 230 000 nedlastinger av innholdet i appen og mediedekning tilsvarende 600% mer enn hva NSB hadde investert i kampanjen.

Andre involverte

POL:
Janne Brenda Lysø
Stian Johansen
Christian Lauritzen
Ole Jakob Bøe Skattum
Monika Augustsson
Lise Schelvan
Elise Estdahl Kaspartu

NSB:
Mona Lorenzi
Liss Holstad
Gina Scholz
Jan Helge Østlund
Eirik Harildstad
Janne Elisabeth Strøm
Merete Møystad

Gjennomføring & Produksjon:
Inspiration Event
Antimedia
Verdens Sterkest Mann

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012