Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Dine Følelser

Mål

Gjøre Mercedes-Benz A-Klasse aktuell for en yngre målgruppe uten å støte fra seg de den allerede appellerer til.

A-Klasse skiller seg litt ut fra de fleste andre biler fra Mercedes-Benz. Bilen omtales gjerne som en innstegsmodell, og er betraktelig lavere priset enn andre Mercedes-modeller. Den er nok også lavere priset enn hva de fleste tenker.

Bilens størrelse, egenskaper og pris bør gjøre den svært aktuell for yngre mennesker.

Casefilm: https://player.vimeo.com/video/149741945

Beskrivelse

Siden Mercedes-Benz gjerne snakker om teknologi og fornuft, gjerne til en eldre og mer etablert (mannlig) målgruppe, ønsket vi å gjøre et poeng ut av at man denne gangen ønsket å formidle noe mer.

Vi ønsket å utfylle bilens fornuft med eiernes følelser.

For å nå yngre mennesker, valgte vi kanaler og aktiviteter som spisset seg mot disse.

Kampanjen levde derfor i all hovedsak på sosiale medier (men ble også støttet at tv). Vi la inn spredningsmekanismer som ble motivert av å vinne en bil. I tillegg til at deltakerne spredde bidrag i egne kanaler, benyttet vi også innkomne bidrag i vår betalte markedsføring.

Effekt

Kampanjen skapte stor involvering i målgruppen.

Kampanjesiden hadde 94.500 besøk.
Gjennomsnittstiden på siden var 1 minutt og 14 sekunder.
Bidrag på siden ble delt i sosiale medier 1.387 ganger.
Totalt samlet bidragene 8.089 stemmer.

Andre involverte

Futatsu Industries

4 1/2 Film:
Regissør: Ole Magnus Kinapel
Produsent: Håkon Øverås
Production manager: Ingvild Evjemo

Good Morning:
Produsent: Karen Vaksdal Madsen
Front-end utvikling/Design: Robert Bue
Back-end utvikling: Petter Ruud

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012