Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Fight for your balls

Mål

Comfyballs er et norsk merke lansert I august 2013 av grunderselskapet Tonic Brands som drives av daglig leder og eneste ansatte Anders Selvig. Merket har en unik teknologi som gjør at boksershortsene gir det mannlige understellet mer luft og komfort. Det er en kombinasjon av snitt, søm og stoffvalg som gjør at Comfyballs kan love deg høyere komfort enn konkurrentene. Comfyballs har etablert seg med nettbutikker drevet av eksterne partnere i UK og Australia (som også selger til USA).

Målet med denne jobben var å skape oppmerksomhet rundt Comfyballs i Norge og i utlandet.

Video

Beskrivelse

Comfyballs fikk mot slutten av fjoråret avslag på sin søknad om patentbeskyttelse I USA på grunn av det uanstendige ordet “balls”. Med en ambisjon om å etablere seg i USA ga dette oss både en utfordring og en mulighet. Muligheten var å ta opp kampen.

Vi bestemte oss for å anke saken og ta opp kampen i media. Det første vi gjorde var å sende en internasjonal pressemelding. Denne ble fanget opp av engelske The Telegraph, og gikk senere verden rundt. Det ga igjen massiv internasjonal oppmerksomhet.Denne ble fanget opp av engelske The Telegraph, og gikk senere verden rundt. Deretter opprettet vi nettstedet Fightforyourballs.com, hvor vi ba amerikanere og andre stemme på om de opplevde baller som umoralsk eller ikke. Rett i forkant av at ankesaken skulle opp lanserte vi en kampanjefilm for å legitimere Comfyballs. Denne ble lagt ut på fightforyourballs.com.

Engelske The Telegraph stilte spørsmålet om dette er den mest vågale undertøysreklamen noengang. Filmen som viser dinglende baller i sakte film ble natt til desverre sensurert av youtube, men lever videre på kampanjesiden www.fightforyourballs.com.

Effekt

Kampanjen har skapt massiv oppmerksomhet for merket. Flere enn 130 medier har omtalt saken på redaksjonell plass, og den har oppnådd kraftig spredning i sosiale medier. I løpet av 3 dager fra vi la ut kampanjevideoen fikk vi 5000 nye stemmer mot at baller er umoralsk på www.fightforyourballs.com uten å bruke penger på annonsering.

Siden vi startet kampanjen i desember 2014 har trafikken på Comfyballs økt med 72%, mens salget i nettbutikken har økt med 34%, sammenlignet med de 5 foregående månedene.

Andre involverte

Aris Theophilakis, Svein Larsen, Lina Nordland, Charlotte Bakken og Lena S. Johnsen fra Futatsu Industries

Andreas Lisberg, Hugo Føsker og Audun Lyngholm Wittenberg fra Fantefilm

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012