Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Kvikk Lunsj - Et urbant fjelleventyr

Mål

Inspirere flere nordmenn til å gå i fjellet og selge mer Kvikk Lunsj i høstsesongen, med et begrenset kampanjebudsjett.

Video

Beskrivelse

Kvikk Lunsj har alltid oppfordret forbrukerne til å legge ut på tur og kommet med råd på veien, og har samarbeidet med DNT siden 60-tallet, da fjellvettreglene først ble trykket på emballasjen. Like til i dag har baksiden av Kvikk Lunsj blitt brukt til å formidle turtips. For Kvikk Lunsj og DNT var det naturlig å ta dette samarbeidet enda et steg videre i Friluftslivets år 2015.

Vi laget en kampanje med en onpack-konkurranse, og en onlinefilm i spissen for å skape oppmerksomhet digitalt. Den lokket med muligheten til å vinne "et eventyr i den norske fjellheimen», flotte fotturer med guide og overnatting levert av DNT. Filmen gir oss bildene vi er vant til å se fra Kvikk Lunsj, som appellerer til vår iboende trang til å komme oss ut på tur, men i en litt annerledes innpakning. For å aktivere flere enn de vante turgjengerne bestemte vi oss for å vri litt på klisjeen. Løsningen ble å la en helt vanlig person, 42 år gamle Elisabeth, med et helt vanlig liv i byen få "prøvegå" en fjelltur med VR-briller. Vi dokumenterte denne virtuelle fjellturen i leiligheten hjemme og gjennom Oslos grå og regntunge gater. Fjellturen som Elisabeth opplever i VR ble tatt opp langs ruten til en av premieturene i Jotunheimen, og gir oss dermed en liten smakebit på det spektakulære som venter der ute, i kontrast til hverdagen i byen. Filmen ble kjørt på Facebook, og kortversjoner som pre-rolls. Den sendte deg videre til en konkurranseside. For å delta kjøpte du en Kvikk Lunsj og registrerte den unike koden du fant i forpakningen.

Effekt

Salgstall foreligger ikke foreløpig, men filmen oppnådde over en halv million visninger på Facebook og rundt 40.000 nordmenn deltok i konkurransen.

Andre involverte

Kreativt team: André Koot og
Hans Martin Rønneseth
Prosjektleder: Vibeke Wiedswang
Konsulent: Beathe Stangeland Eide
Digital konsulent: Christoffer Lorang Dahl
Grafisk Design og Motion Graphics:
Magnus Snickars
Grafisk design: Benjamin Rodgers

Ansvarlig hos kunde: Fredrik Gjersøe og Marthe Leistad

Filmproduksjon: Folke Film
Regissør: Filip Nilsson
Produsent: Kalle Wettre

Community Management: SMFB Engine

Produksjon bannerkampanje: SMFB Factory

Produksjon kampanjeside: Convert

Mediebyrå: Vizeum

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012