Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Stolleken

Mål

Volkswagen ønsket å skape oppmerksomhet rundt nye Passat og få flere til å komme og prøvekjøre den.

Video

Beskrivelse

Vi arrangerte en digital utgave av stolleken. Alle som ville, kunne registrere seg og få en plass i ”rekken”. Den som satt i stolen (eller bilsetet om du vil) når musikken stoppet, vant bilen. Delte du kampanjen på FB fikk du sitte et sekund ekstra i setet. Booket du prøvekjøring fra nettsiden, fikk du hele 10 sek ekstra i stolen og økte vinnersjansene betraktelig. Musikken gikk kontinuerlig i 3 uker og med spesiallagde låter fikk vi frem alle fordelene med nye Passat.

Effekt

• 105 000 registrerte påmeldte
• 47.227 delinger på Facebook
• Gj.snitt tid per økt på siden: 2 min 22 sek
• 13.137 prøvekjøringer booket via nettsiden
Volkswagen-salget økte med 5.367 biler i kampanjeperioden.

Resultatmessig er dette faktisk bedre en lade-app-kampanjen fra i fjor.

Andre involverte

Øystein Halvorsen, Karin Lund, Annette Werner, Martin Klausen, Marius Nohr, Knut Skåla, Anders Stalheim Øfsdal, Kjetil Røst Nilsen, Verdens sterkeste mann, Cathrine Wennersten, Morten Polmar

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012