Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Er du solid på hybrid?

Mål

Øke kunnskapen om og vise fordelene med Toyotas ladefrie hybridteknologi kontra tradisjonelle forbrenningsmotorer og plug-in-teknologi.

Beskrivelse

Toyotas visjon er at både deres biler og produksjonen av disse ikke skal forurense i det hele tatt i år 2050. Det første steget på veien mot nullutslipp er satsingen på hybridteknologi. Toyota har vært ledende på feltet siden den første Prius-modellen kom i 1997. I begynnelsen ble teknologien møtt med skepsis, men etter mange år med folkeopplysning er de fleste positive og over 60% av Toyotaene som selges i dag er hybrider.

Vår oppgave var å få opp kunnskapen ytterligere og fremme hybridteknologiens fordeler for de som fortsatt sverger til tradisjonelle forbrenningsmotorer. Samtidig skulle vi vise styrkene til den ladefrie hybridteknologien opp mot den mye omtalte plug-in-teknologien som Toyota ikke satser like hardt på som konkurrentene sine.

Løsningen er et lekent, visuelt univers der folk kan sjekke kunnskapene sine om hybridteknologi. Som belønning er de med i trekningen av nye Prius som lanseres i mars. Nye Prius er helten i løsningen som man følger på veien gjennom seks forskjellige oppgaver. For å svare på spørsmålene er det lagt opp til forskjellige interaksjoner. Etter at man har svart får man mer informasjon om temaet før neste oppgave.

Løsningen blir annonsert med video-ads på Facebook i tillegg til webbannere.

Effekt

Det foreligger foreløpig ikke tall eller resultater fra kampanjen, som startet 29. januar.

Andre involverte

Linus Hjellström, Mads Rønold, Eiliv Gunleiksrud, Cecceaya Bråten, Magnhild Foldøy, Christopher Køltzow, Almir Busevac, Rune Sandnes, Torfinn Sundem

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012