Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

How to dock like a boss

Mål

Få folk til å diskutere bruk av alkohol i båt.

Video

Beskrivelse

Kjære jury.

Det gir meg håp å vite at man ikkje e nødt til å filme folk som e overraska over et eller annet åndsvakt stønt for å lage ein online-video som som når millioner av mennesker.

E det ikkje fint å vite at ein god filmidé som e ålreit gjennomført kan nå et publikum og få banka inn et budskap kun i kraft av seg sjøl, uten ein einaste forbanna segmentert facebook-ad eller betalt blogg-innlegg?

Og, ja det er mulig å lage ein case-video uten et mongo earned-media-regnestykke. Kem i helvete tror på at den driten faktisk stemme?

Av og til kan det være fint å ta seg ein øl, for eksempel etter juryering. Bare ikkje drikk i båt. Ok?

Effekt

Case Video:
https://vimeo.com/141179378


Bruk av alkohol i båt ble diskutert i medier over hele verden.

Buisness Insider, Adweek, Dagbladet, 5 News Australia, CBS, TV2, Aftenbladet, Aftenposten og over 100 andre diskuterte problemstillingen. Over 200 viste videoen.

Andre involverte

Idea/Art Direction/Script: Andreas Melvær
Idea/Script: Knut Robberstad
Project management: Sissel Gorset
The MAN: Jo Gill Næss
Dad: Vegar Hoel
Mum: Kristin Melberg
Son: Noah Gorset Kristoffersen
Daughter: Marie Vestly
Film: Arne Bru Haug
Styling and setdesign: Ann Kristin Bjørge
Camera 2: Andreas Bru Eide
Sound: Håvard Rosenberg (Sweet Music)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012