Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

#launchjohaug

Mål

Lansere Johaug og gi merket en urban profil. Treffe bredt hos jenter. Vi skulle presentere en kolleksjon som var mer dempet og mindre fargesprakende enn hva vi er vant til fra "gla'jenta fra Dalsbygda".

Video

Beskrivelse

En liten analog boardsrunde i Oslo gjort om til en riksdekkende digital lanseringskampanje, ved å overlate både fotografering og spredning til publikum.

Da Johaugkolleksjonen skulle lanseres før jul, var Therese samtidig midt i den travleste sesongoppkjøringen. Så vi lot henne ta det som en treningsøkt gjennom Oslos gater, og overlot lanseringen til publikum.

Vi satte opp en joggerute via noen adshel i Oslo sentrum, og på disse ble publikum invitert til å møte opp og hjelpe henne med lanseringen gjennom en serie «pop up fashion shoots».

Boardsene var utformet slik at de også fungerte som backdrops, og alle som delte bilder fra seansen og merket dem med #launchjohaug kunne vinne signerte jakker brukt av Therese denne kvelden.

Slik ble en bitte liten boardskampanje til en riksdekkende lansering, der folket selv stod for både fotografering og spredning. Og NRK, VG og TV2 fikk noe å snakke om.

Hvor stor kan en en bitte liten boardskampanje bli? Vi ønsket å knytte gata som samlingssted sammen med sosiale medier som møteplass. Og utfordre det som ofte fremstår som visuell støy – og heller skape virtuell gøy.

Effekt

Det var godt fremmøte på de tre møteplassene, og gjennom fotoseansene ble det tatt og delt mange bilder av både Therese og publikum i de nye klærne.

I tillegg var vi opptatt av PR-effekten, og den løpende lanseringen ble godt presentert av både NRK, VG og ikke minst TV2, som fulgte henne hele veien.

Andre involverte

Kreatør: Geir Florhaug
Kreatør: Gunnar Frigaard
Rådgiver: Paul Rigault
Prosjektleder: Jannecke Nordskog,
Ansvarlig hos kunde: Øystein Bråta, Morten Andreassen,
Anne Helene Jørgensen og
Mathilda Guillemot
Event: 6.Sans
Film: Who Dares Media

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012