Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Pengeprinsene

Mål

One Call har tidligere satset mest på å nå potensielle og eksiterende kunder med selgende massekommunikasjon på TV, noe som har fungert veldig bra. Dette har medført at de hovedsakelig har nådd en voksen målgruppe (40+). For å også nå en yngre målgruppe (15–30), satser de nå også på andre mediekanaler der det er mer kostnadseffektivt å nå denne gruppen. Valget har falt på egne kanaler det går å kjøpe seg spisset dekking, som Facebook og YouTube. Målet er å fylle disse kanalene med relevant og ikke minst underholdene innhold som nødvendigvis ikke skal selge One Call sine produkter, men bygger likingen slik at målgruppen velger One Call når de er i modus for å bytte mobilleverandør. Innholdet skal kunne knyttes opp mot aktiviteter One Call gjør i andre kanaler. I tillegg var målsettingen å knytte oss til profilere personer og mediehus som kunne spre innholdet i egne kanaler.

Video

Beskrivelse

One Call ville forlenge sponsoratet til Lukusfellen på TV3 når sesongen var over. Vi tok tak i konseptet “Du skal ikke betale mer enn du må” og laget en spinn-off-serie med Hallgeir Kvadsheim fra Lukusfellen og Petter Pilgaard. De to er strake motsetninger når det kommer til pengebruk. Hallgeir gir økonomiske råd som passer perfekt til “Du skal ikke betale mer enn du må”, mens Petter kjøper det beste uansett hva det koster. Petter sin fanskare machter dem One Call ønsker å nå. Serien var tilpasset Facebook og YouTube i både oppbygging og innhold. Vi tok opp økonomiske problemstillinger som målgruppen har. Hallgeir var Petters mentor når Petter utførte oppdrag på veiene av One Call. Hvert oppdrag skulle maks. koste prisen på ett One Call-abonnement. For eksempel å pusse opp et rom for 697 kr, eller gå på drømmedaten for 99 kr. Greide Hallgeir og Petter oppdraget fra One Call, fikk de et beløp til en selvvalgt veldedigorganisasjon. Det ble laget 7 episoder på 7–8 minutter som gikk én gang i uken. Hver uke ble all data analysert slik at vi kunne endre og optimalisere neste episode. I hver episode deltok en profilert gjest som for eksempel en blogger eller en deltaker fra Norske Talenter.

Se alle episode på:

YouTube:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL102bVjC4O4ucB22l1na6JG9UQO6V7umK

Facebook:
https://www.facebook.com/onecallmobil/videos

TV3 Play:
http://www.tv3play.no/programmer/pengeprinsene

Effekt

Vi hadde en målsetting om 100 000 seere i snitt på hver episode, noe som tilsvarer en middels populær serie på TV3. Vi fikk 348 000 seere i snitt per episode til kun kr 1 pr. Avspilling. Til sammen ble episodene eksponert over 9 millioner ganger i egne kanaler. Mange så episodene og ende flere i målgruppen fikk med seg at One Call hadde ”noe” med Petter Pilgaard. Engasjementet til målgruppen på Facebook siden til One Call økte mange ganger i perioden.

Andre involverte

Arnt Christian Scheele, Head of digital, LOS&CO
Camilla Graver, Head of content, LOS&CO
Ragnar Roksvåg, Kreatør, LOS&CO
Marit Rui, Kreatør, LOS&CO
Nora Kristina Eide, Kreatør, LOS&CO
Kaja Wang Olafsen, Kreatør, LOS&CO
Asle Skredderberget, Manusforfatter, LOS&CO
Hanne Knutsen, Prosjektleder, LOS&CO
Erik Nyland, Regissør, Who Dares
Inia James, Regissør, Who Dares
Pål Almark, kundeansvarlig, One Call
Albert Arli, kundeansvarlig, One Call
Eva Tangre, prosjektleder, TV3

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012