Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Prøvekjøringspodcast (Musical Test Drives)

Mål

Å verdiøke prøvekjøringsopplevelsen. Prøvekjøringsaktiviteten ble kjørt samtidig og i etterkant av "Stolleken"-aktiviteten, hvor man kunne vinne en Passat hvis man satt i stolen når musikken stoppet.

Erfaringsmessig er prøvekjøring den mest effektive måten å overbevise potensielle kjøpere på. Problemet er bare at selgerene ofte ikke har tid eller mulighet til å være med på prøvekjøringene og går dermed glipp av muligheten til å overbevise kundene om bilens fortreffelighet.

Video

Beskrivelse

Sentrale Volkswagen-forhandlere ble utstyrt med en egen Prøvekjøringspodcast. Den nye Passaten er utstyrt med et avansert Entertainment-system, og en egen SD-inngang er standard. Det ga oss mulighet til, på en veldig enkel måte, å distribuere prøvekjøringspodcasten.

Podcasten inneholdt 7 sanger og en programleder som snakket seg gjennom alle innovasjonene.

Vi oppfordrer juryen til å høre hele podcasten her:

https://www.youtube.com/watch?v=GBXheb-1Q34

Klikk gjerne på "Vis mer" i beskrivelsen under, så får dere opp alle sangtekstene.

Effekt

Det er vanskelig å isolere effekten av denne aktiviteten alene, og må nok ses i sammenheng med Stolleken aktiviteten:

Resultater:
Over 13.000 prøvekjøringer ble gjennomført.
Låtene ble lyttet til i over 17.000 timer.
Det ble solgt over 5.000 flere VW i perioden.

Andre involverte

Karin Lund
Øystein Halvorsen
Kjetil Røst Nilsen
Cathrine Wennersten
Morten Polmar
Thomas Fuglem
Martin Klausen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012