Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image

Telle Biler

Mål

Det er mange ŠKODA Octaviaer på veien – ikke så rart, for Octavia er Norges mest populære stasjonsvogn. 3 år på rad er ŠKODA Octavia den stasjonsvognen det er solgt mest av her i landet.
Men selv om Octavia altså selger bra er det fortsatt mange som ikke har bilen i sitt "evoked set", altså blant merkene man overhodet vurderer når man skal kjøpe ny bil.

Målet med denne aktiviteten var å engasjere folk som normalt sett ikke en gang er villige til å lytte når ŠKODA Octavia "snakker", å få dem til å bruke litt tid på oss likevel:
Førsteprioritet var å få de som normalt sett ikke enser reklame for ŠKODA til å stoppe opp et øyeblikk og i hvert fall få med seg at Octavia er Norges mest populære stasjonsvogn.
Dernest å få dem til å spille spillet, underholde dem en smule og vise at bilen ser bra ut, og til slutt evt å lokke noen til forhandler for en prøvekjøring.

Beskrivelse

Et lite spill der ŠKODAOctaviaer kommer kjørende blant andre stasjonsvogner. Som i virkeligheten er det flere av dem enn av de andre. Til å begynne med kommer de forholdsvis sakte, så går det fortere og fortere. Spilleren skal identifisere og klikke på så mange ŠKODA Octavia som mulig i løpet av en gitt tid.
Inndrageren var muligheten til å vinne en ŠKODAOctavia i ett år.
Gjennom å dele på Facebook og/eller prøvekjøre en ŠKODA Octavia kunne man øke sine vinnersjanser.
Dette var en ren digital kampanje uten støtte fra TV eller print. Nettannonsne som både skulle overbringe budskapet og lokke til å spille så slik ut:

http://kunde.apt.no/skoda/2016/02_skoda_tellebil/alt1.apt

http://kunde.apt.no/skoda/2016/02_skoda_tellebil/alt2.apt


Spillet ble først og fremst laget for å spilles på mobil – prøv det gjerne selv:
tellebiler.no

Effekt

Kampanjen skapte stort engasjement hos brukeren som i snitt investere nærmere 2 minutter i merkevaren ŠKODA.
Takket være svært mange delinger/visninger på Facebook fikk vi eksponert svært mange for hovedbudskapet vårt, mange flere enn de som har engasjert seg i spillet.
Spillet fungerte også som et effektivt innholdselement på kundens egne digitale flater, sentralt og lokalt hos forhandlerne for å generere prøvekjøringer.

Andre involverte

Fra Try:
Rådgiver: Yngve Holtberget
AD: Anders Foss
Tekst: Morten Berger Karlsen

Fra Apt:
Anette Isachsen
Pål Smitt-Amundsen
Joacim Sjöberg
Christoper Aalholm
Espen Düring

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012