Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Diadora Delivery

Mål

Det italienske sportsmerket Diadora skulle re-lansere sin ikoniske løpesko N9000 for det globale markedet.
Målet var å styrke sin posisjon innen sport og løping, og promotere lanseringen av skoen.
Målgruppen var global, med vektlegging av hovedmarkedene i Europa.
Det var viktig å understreke at dette er en sko håndlaget i Italia, og å
engasjere målgruppen på en involverende måte.

Video

Beskrivelse

Vi bestemte oss for å gi den første kunden som forhåndsbestilte skoen, en helt spesiell levering. Ved å løpe skoene hele veien fra fabrikken i Italia og til døren til kunden.
Vi samarbeidet med en butikk i Barcelona, og den første kunden som forhåndsbestilte skoene satt i gang hele lanseringskampanjen for N9000.
Skoesken ble tatt med på en 1500 kilometers lang løpetur hvor 70 mennesker med 10 ulike nasjonaliteter ble rekruttert gjennom sosiale medier og andre kanaler for å løpe med esken i det som må være tidenes mest omfattende levering. Hele løpet ble dokumentert live gjennom sosiale medier, hvor innholdet automatisk ble implementert på en egen kampanjeside. Her kunne folk følge progresjonen og se hvordan løperne klarte seg. Gjennom de ni dagene det tok å levere skoene, ble store deler av Diadoras nye kolleksjon vist frem, og satt på prøve gjennom alle typer terreng og værforhold. Underveis ble folk også oppfordret å ta del i løpet enten ved å løpe selv, eller motivere løpere som passerte deres lokalområder.

Effekt

Kampanjen pågår og endelige resultater er ikke klare.
Men det er flere positive indikasjoner.
- folk bruker opp mot 4 minutter på kampanjesiden
- over 150 millioner impressions
- over 25 millioner 100%views på videoposter
- 25 millioner impressions på Twitter hvor 580 000 er organiske

Andre involverte

TEAM
Thomas Askim
Eirik Stensrud
Hans Magne Ekre
Alexander Gjersøe

Agency Director
Kristian Kristiansen

Digital Director
Christoffer Lorang Dahl

Account Manager
Silje Hvideberg Tobiassen
Tuva Dyrnes

Motion Graphics
Arnar Halldorsson

Grafisk design
Magnus Snickars
Tiberiu Alex Sirbu
Benjamin Rodgers
Nicklas Hellborg

SMFB Engine
Kim Herlung
Cecilie Aurstad
Digital Account Manager
Meri Sørgaard Hellman
Ben Myers
Thor Matthíasson
Anne Marte Stange Smebye
Mikal Johannes Murstad Strøm
Sølvi Eirin Mobakken
Maria Riis Rasmussen
Kristjan Maar Hauksson

The Engine Iceland

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012