Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Helt Texas!

Mål

Når vi lanserte Facebook-kampanjen for pizzaen “Helt Texas”, fikk vi plutselig uventet internasjonal nyhetsdekning - vi våknet opp til at hele USA pratet om kampanjen vår. Vår oppgave var å utnytte den massive mediedekningen til Dolly Dimple's fordel.

Video

Beskrivelse

For å kunne eie diskusjonen, måtte vi reagere raskt. Vi bestemte oss for å rette kommunikasjonen til fire nyhetsankere på verdens største nyhetskanal The Young Turks, som var en av kanalene som dekket vår opprinnelige kampanje. På under 24 timer hadde vi laget to nye pizzaer basert på nyhetsankernes forslag: “NorWay-Jose” - En Upassende Pizza og “So Norwegian” – En Søt og Snill Pizza. Vi lagde en film om det hele, og for å nå nyhetsvertene raskt og direkte, postet vi filmen på nyhetsankernes personlige Twitter kontoer.

https://vimeo.com/164728228

Responsen var så god at vi hoppet på første fly til USA for å levere pizzaene på døren. Man trenger ikke alltid å ha en stor målgruppe for å nå et bredt publikum. "Helt Texas" -kampanjen viser hvordan man kan nå mange med et budskap, ved å snakke direkte til noen få opinionsledere.
 

Effekt

Med denne kampanjen klarte Dolly Dimple’s å gjøre seg relevant og svært synlig, uten en krone i mediebudsjett. Dolly viste til sine fans at de lever opp til sine kjerneverdier: hastighet og kvalitet, levert på en leken og innovativ måte. En premiumkvalitets pizza, raskt levert med et smil og en overraskende vri. Ved å utnytte mediedekningen og skape en offentlig dialog med verdens største online nyhetskanal, fikk vi skapt innhold som de norske kundene syns var underholdene. Det var 200% mer organisk spredning på postene om TYT enn et vanlig innlegg på Dolly Dimple’s Facebook-side. Selv om de norske kundene var hovedmålgruppen så skal man ikke ”kimse” av å bli omtalt på et show som kan skilte med 3.000.000 daglige seere i gjennomsnitt. To ganger. Og den siste gangen, fikk vi til og med både vist og spist Dolly Dimple’s pizza på direkten.

Andre involverte

Anna Berg Gjendem
Juliane Stensrud
Maria Lilly Flakk
Pål Høyer-Andreassen
Magnus Høgberg Hansen
--------------------------
Ellen Sørnes Hilleren
Rune Roalsvig
Thoralf Granerød
Nøkkvi Thorstensson
Darri Thorstensson

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012