Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

MyCubus

Mål

Cubus er en av Skandinavias største motekjeder. Når de nå skal relansere seg selv, fikk vi i oppgave å utvikle et arbeidsverktøy som:

1. Bygger kultur
2. Forenkler hverdagen
3. Øker salget
4. Trener de ansatte

Målet er å få 3000 ansatte, fra 350 butikker, i fem land til å jobbe sammen og bygge en felles kultur som skaper resultater.

Video

Beskrivelse

MyCubus er en app som gir alle ansatte en felles plattform på tvers av stillinger, butikker og landegrenser. C-Wall er den sosiale bæreveggen i tjenesten. Her kan alle ansatte dele meninger, ideer og øyeblikk fra arbeidshverdagen, konkurrere om å selge mest, piske opp stemningen til en ny kampanje, og poste bilder fra sosiale happenings. Slik får lørdagshjelpen på Dokka like stor innsikt i hva som skjer i Cubus som Marius Varner.

Hver av Cubus 350 butikker har også sin egen MyTeam wall. På den kan de bygge teamfølelse, dele ideer, eller at man ønsker å jobbe – og få umiddelbar tilbakemelding fra kollegaer på det man gjør.

TASK
Hverdagen handler om å få ting gjort. I Tasks kan man ved hjelp av et superenkelt grensesnitt, farger og ikoner enkelt lage en oppgave og velge hvem man vil sende den til. Mottager kvitterer ut og man får en live oppdatering på hvem som har gjort og ikke gjort en oppgave. Nå er det slutt på Post-It lapper på pauserommet.

KAMPANJEKLAR
En kjede som Cubus kjører mange kampanjer i løpet av et år og kundene strømmer til butikkene. Da er det kritisk at de ansatte er kampanjeklare. MyCubus gir alle ansatte kampanjeinformasjonen rett på mobilen. Her kan de se den siste reklamefilmen og bli presentert for kampanjeprodukter med salgstips. Til hvert kampanjeprodukt får man også gode styletips for mersalg og oppsalg. I tillegg viser man gjennom bilder og filmer hvordan varene skal eksponeres i butikk for å gi økt salg.

Når man har gått gjennom alt registreres dette automatisk og butikksjefen får en oversikt over gjennomføringsgraden til hver enkelt ansatt. Det bidrar til at alle ansatte er topptrente og klare til å møte kundene på best mulig måte i butikk. .

Viktigst av alt er at effektene av hver kampanje fører til økt salg.

THIS IS HOW WE DO IT:
Noe annet som fører til godt salg, er god opplæring. I Cubus har de utviklet 8 enkle prinsipper som de ansatte må trene på og vedlikeholde. Til MyCubus ble det laget åtte underholdene opplæringsfilmer som sørger for at alle i Cubus er topptrente og klare til å møte kundene på best mulig måte!

Se filmene her:
(Passord: flymetothemoon)

1. Alltid bruk våre egne klær:
https://vimeo.com/154154098

2. Alltid vær kampanjeklar:
https://vimeo.com/154154102

3. Alltid se kunden, møt blikket og hils:
https://vimeo.com/154154105

4. Alltid prioriter kunden først:
https://vimeo.com/154154102

5. Alltid tilegn deg produktkunnskap:
https://vimeo.com/154154104

6. Alltid oppfølging og mersalg i prøverom:
https://vimeo.com/154154103

7. Alltid anbefal på slutten salg i kasse:
https://vimeo.com/154154107

8. Alltid godkjenn returer:
https://vimeo.com/154154099


Effekt

MyCubus har løst en viktig utfordring for Varner – nemlig det å nå ut til hver enkelt ansatt via én enkel løsning. Før gikk informasjon via mange ledd – fra kjedekontoret, via regionsansvarlige, til butikksjefer og ansatte….og det var ikke alltid en vei tilbake.

Resultater etter de første 80 dager:
• Onboarding på 79 %
• 93 % av de som har lastet ned appen bruker den ukentlig.
• 36 000 meldinger ble postet på C-wall de første 80 dagene (Det er hele 450 meldinger om dagen).

"For førstegang opplever vi at alle selgerne er godt forberedte når kampanjen settes igang", Julie Bragli Eckhardt, Communications Manager, Cubus.

Lanseringen av MyCubus har vært så vellykket at Varner nå fortløpende lanseres MyDressmann, MyVolt, MyBikBok, MyUrban, MyWOW og MyCarlings til sine 11.000 medarbeidere i 8 land.

Andre involverte

Lars-Petter Windelstad Kjos
Lisa Canneaux
Linn Belck-Olsen
Frank Nystuen
Dennis Tönnkvist
Kim Gothard Taanevig
Kalle Meidel
Eirik Penne
Aleksander Bonden Isachsen
Markus Halvorsen,
Andreas Kamphaug,
Jørgen Djuve,
Andreas Gilstad,
Chang Xiangzhong,
Vadym Markov,
Felipe Espinoza,
Richard Topchiy,
Damian Lopata,
Ramon Gilabert,
Jacob Andersson (ekstern),
Espen Almdahl,
Annette Høeg-Mikkelsen,
John Terje Sirevåg,
Vasiliy Ermolovich,
Johannes Gorset, ,
Jean Tuffier,
Steve Benner (ekstern),
Christoffer Winterkvist,
Khoa Pham

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012