Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Vippsstarter

Mål

Målet med Vippsstarter.no var å utvide Vipps-universet fra å være en betalingsløsning mellom venner, og over til bedrifter og organisasjoner. Samtidig vet vi at organisasjoner i alle år har savnet et godt og enkelt verktøy for pengeinnsamling. Derfor har vi utviklet Vippsstarter som gjør det enkelt å lage digitale innsamlingsaksjoner. Og veldig enkelt for folk å bidra.

Video

Beskrivelse

Alle organisasjoner driver med innsamling til ett eller annet. Før betydde det loddsalg, «tiggerunder» på telefon, kakelotteri og dorullsalg. Nå kan alle som samler penger til noe, gå inn på vippsstarter.no, opprette et prosjekt, dele det med så mange som mulig, lene seg tilbake og – forhåpentligvis – se pengene strømme inn.

Det kan sammenlignes med en digital innsamlingsaksjon, og poenget er at du spør folk om å bidra med penger til et konkret prosjekt – enten det er lite eller stort.

Det kan være nye fotballnett, korpsuniformer, klassetur, eller nytt redningshelikopter. Hva som helst egentlig. Kun fantasien setter grenser!

På vippsstarter.no kan du enkelt søke støtte til ditt lag, din forening eller din frivillige organisasjon.

De færreste går rundt med kontanter i dag, men svært mange ønsker å bidra til det lokale idrettslaget, korpset eller til veldedige organisasjoner.

Effekt

Kampanjen startet 14. April 2016.
Her er målsettingen og resultatet etter 2 uker:

Mål: 3 millioner visninger fra egne kanaler. Resultat: 4,3 millioner
Mål: Besøk Vippsstarter 30.000. Resultat: 44.700 (67 % fra egne kanaler)

Andre involverte

Kunde: Pia Svärd, Aina Lemoen Lunde, Rune Garborg
Tekstforfatter: Petter Bryde
Art Director: Ine Bryhn, Martin Ruge, Thorbjørn Ruud
Konsulent: Monika Augustsson
Projektleder: Ina Egelandsdal
Prodbyrå: Apt
Dream team: Thomas Sømoen, Christopher Aalholm, Victoria Karlsson, Linda Tillier

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012