Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Øyafestivalen 2015

Mål

Formidle informasjon på en underholdende måte på egne flater. Få folk til å interessere seg for annet enn lanseringen av akkurat deres favorittartist.

Video

Beskrivelse

Øya har blitt en skikkelig stor festival og må derfor formidle mer informasjon enn noensinne. De har en stor følgerskare på sosiale medier og mange som abonnerer på nyhetsbrev, men det er veldig få som bryr seg om generell informasjon og annonseringer, i motsetning til når akkurat deres favorittartist lanseres.

For at all info skulle oppleves like interessant pakket vi det inn i en slags infotainment-kanal på Instagram. En visuell, humoristisk og enkel internett-stil med en programleder som geleidet brukerne gjennom havet av informasjon og annonseringer.

Følgerne fikk info om alt fra artistlanseringer, frivilligregistrering, quiz-konkurranser til miljøtips og info om hvordan det sto til med billettsalget, i et univers med lavere terskel enn i et nyhetsbrev eller på en underside dypt begravet på internett. Akompagnert av animasjoner av unge internettkunstnere og fiffig musikk som fikk instagrambeinet til å rykke, blendet vi inn i Instagram og internetts visuelle og fornøyelige verden.

Effekt

Øya fikk senket skuldrene litt og istedenfor å være en stor upersonlige festival fikk de gitt et inntrykk av at de fortsatt var den lokale kompisfestivalen borti gata. Folk ble godt informert og delte informasjonen med vennene sine.

Andre involverte

Kasper Amundsen Tuvnes
Eirik Johansen
Rune Roalsvig
Ellen Sørnes Hilleren
Thomas Anker (Babusjka)
Marthe Haakensen (Babusjka)
Magnus Engsfors (Babusjka)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012