Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Butinox Pepperkakehusmaling

Mål

Vår utfordring var å få folk til å tenke på Butinox i en periode hvor de i utgangspunktet ikke har noe å snakke om.

Samtidig var det en gylden mulighet til å kapre masse oppmerksomhet ettersom alle konkurrentene holder en lav profil i perioden.

Video

Beskrivelse

UTFORDRING
For malingsprodusenten Butinox kan vinteren karakteriseres som en ikke-sesong. I Norge er det er rett og slett for kaldt og vått til å male huset på denne tiden av året.


LØSNING
Vår løsning var å lage et helt nytt produkt: Butinox Futura Pepperkakehusmaling.

Plutselig var Butinox relevant for store deler av Norges befolkning – midt i desember. Og vi skapte ikke bare stor oppmerksomhet, produktet er nå blitt en del av Butinox sin portefølje.

Effekt

- 12 minutter reportasje på TV2 God Morgen Norge
- Butinox Pepperkakehusmaling ble utsolgt på bare noen få dager
- Vinter er ikke lenger lavsesong for Butinox Futura

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012