Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Kåte Virlaval

Mål

DNB vil markere seg som en forsikringsaktør med enklere løsninger. For å illustrere dette, ville DNB fortelle om sin Dekningsgaranti. Med Dekningsgaranti fra fra DNB får du de beste vilkårene uansett: Dekker noen det, dekker vi det.

Beskrivelse

Med Dekningsgaranti er det dermed strengt tatt ikke så viktig å lese de kjedelige forsikringsvilkårene. Derfor bestemte vi oss for å bruke forsikringsvilkårene til noe annet – som du faktisk vil lese. Og ga hver eneste bokstav og hvert eneste tall som sto i vilkårene til Erlend Loe – slik at han kunne lage en historie av dem istedenfor. Og slik ble ”Avtalevilkår” til ”Kåte Virlaval”.

Vi lagde en plug-in til word der Erlend Loe kontinuerlig kunne følge med på hvor mange bokstaver som var igjen.

På nettsiden kan man se hvordan hver bokstav og hvert tall i Avtalevilkårene blir til en historie om Kåte Virlaval. Man kan også høre Kåte Virlaval som lydbok - lest inn av Erlend Loe.

Nettsiden ble markedsført på TV, sosiale medier og dnb.no

Effekt

Kampanjen pågår, men her er noen tidlige resultater:

Gjennomsnittlig tid per økt: 3 min og 43 sekunder
Totalt salg av forsikringer: opp 41% sammenlignet med før kampanjen

Andre involverte

Kreatører: Egil Pay, Lars Joachim Grimstad, Jonas Grønnern, Lars-Kristian Harveg, Sara Marie Hødnebø, Caroline Ekrem, Torkild Jarnholt, Bjørnar Buxrud
Konsulent: Arne Eggen
Prosjektleder: Camilla von Borcke, Linda Tillier, Marianne Strandly
Designer: Kim Holm, Jeppe Gjesti, Joakim Sjødin
Utvikler: Pål Smitt-Amundsen
Animatør: Eirik Huse

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012