Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

SMS fra Hamar

Mål

Hos Norsk Tipping kan man registrere seg for å motta SMS når man vinner. Det viser seg at de som har gjort dette spiller mer. Norsk Tipping ønsket seg derfor en sommerkampanje som informerte om tjenesten samtidig som den ledet til spill online.
Målgruppe: 18-25 år (sekundær: 25-40 år)

Beskrivelse

De fleste i målgruppa har eller har hatt treige sommerjobber. Heldigvis kan en "SMS fra Hamar" kvikke opp søvnige sommerarbeidere og løse dem fra arbeidsoppgavene sine.

SMS-bobler som grafikk på skjerm er noe målgruppa lett kjenner igjen fra serier som House of Cards og Skam. Vi har brukt dette grepet, men gitt SMS-boblene en noe overraskende tilstedeværelse i miljøet.

SMS-referansene omfatter også SMS-boble-sluttplakat, logo-emoji og uttrykket "Telefon fra Hamar" er for anledningen endret til "SMS fra Hamar".

Plassering og tilpassing:
- På Facebook og i videobannere på mobil har vi droppet voiceover til fordel for SMS-boble-sluttplakater så man får med seg budskapet selv uten lyd.
- På VGTV har vi en kombinasjon av voiceover og SMS-boble-sluttplakat.
- Youtube Pre-rollsene er interaktive. Seeren selv kan velge hvilken SMS karakteren i filmen skal motta og klikke seg direkte videre til spillsidene på norsk-tipping.no

Interaktive filmer:
Pizzapromotør: https://www.youtube.com/watch?v=CzR9NlWXmpI
Jordbærselger: https://www.youtube.com/watch?v=ILES1cjq2o8
Badevakt: https://www.youtube.com/watch?v=FQzfm5-x3zc

VGTV-filmer:
Pizzapromotør: https://vimeo.com/177544576
Jordbærselger: https://vimeo.com/177544577
Badevakt: https://vimeo.com/177544575

Effekt

Totalt 8 mill eksponeringer og 648.107 ferdigsette filmvisninger.

Andre involverte

Saatchi: Øyvind Waage, Mads Rønold, Håkon Fretheim, Nanna Grønli, Christopher Køltzow, Sverre Midttun

Filmproduksjon: Billy Budd

Regi: Billions of Millions

Etterarbeid: Hocus Focus

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012