Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Søk = maling

Mål

På en sjarmerende og uhøytidelig måte forsterke koblingen mellom Fotball-EM og Baron Ultra.
Snakke en sjargong som appellerer til menn generelt, sportsinteresserte menn spesielt.


Casefilm: https://youtu.be/kLjXQZ5tLZA

Beskrivelse

Det er i all hovedsak menn som står for innkjøp (og gjennomføring) av husmaling. Vi ønsket derfor å lage en sjarmerende kobling mellom Baron Ultra og Fotball-EM i Frankrike – en begivenhet vi vet at mange menn er veldig opptatt av.

Vi gjennomførte en rekke små og store aktiviteter i både betalte og ubetalte flater som skulle skape denne koblingen.

En av de mindre aktivitetene var kjøp av en del utvalgte søkeord i Google. Ved treff på disse søkeordene presenterte vi en kort og uhøytidelig tekst som skapte en kobling mellom søkeordet, Fotball-EM og Baron Ultra.

Effekt

Ambisjonen med denne aktiviteten var primært å sjarmere folk og oppnå deling i sosiale medier. Dette opplevde vi også at ble gjort. Vi observerte dessuten at postene som ble delt skapte debatt, og at de aller fleste kommentarer var meget positive til stuntet.

Lenkene hadde dessuten en forbausende høy klikkrate. Selv om klikk på lenkene ikke var et mål i seg selv – det var jo tross alt ikke maling folk hadde søkt etter – så er dette likevel en tydelig indikator på at lenkene faktisk ble lagt merke til.

Andre involverte

Sigurd Solberg
Tekstforfatter

Kristoffer Reppen
Art Director

Håkon Mathiesen
Digital / grafisk designer

William E. Grøslie
Grafisk / digital designer

Hågen Pettersen
Strategisk leder // medierådgiver // Partner

André Thorsen
Medierådgiver

Marianne Børsheim Dahl
Digital rådgiver

Anniken Tangen Bekkedal
Prosjektleder

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012