Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

7,6 sekunder

Mål

NB! Aller først: Det anbefales juryen å prøve spillet via mobil eller tablet (nesten 80% av brukerne spilte slik): http://gte.arkivert.no

Målet var å skape oppmerksomhet rundt nye Volkswagen GTE, den ladbare hybriden til Volkswagen. Volkswagen ønsket å få frem den sportslige siden av denne bilen - og den morsomme kjøreopplevelsen når man trykket på GTE-knappen (kraft fra både bensinmotor og elmotor samtidig).

Video:
https://youtu.be/kNJcHmMVUKg

Beskrivelse

Siden Passat GTE gjør unna 0-100 på 7,6 sekunder var det nærliggende å leke med dette. Vi bestemte oss for å lage et spill. Klarte du å stoppe klokken på akkurat 7,60 sekunder, var du med i trekningen om å vinne bilen. Hver gang du startet klokken, fikk du se en animasjonsfilm som viste bilen som akselererte, og litt sublimenalt fikk du også med deg en ny produktfordel hver gang. (I begynnelsen var folk veldig konsentrerte om klokken, men etterhvert var øyne og hjerne mottakelig for info i sekundene mellom man trykket på start og stopp.

For å øke vinnersjansene kunne man dele kampanjen på Facebook og/eller booke prøvekjøring.

Det anbefales sterkt å prøve spillet via mobil eller tablet (nesten 80% av brukerne spilte her):http://gte.arkivert.no

Effekt

Aktiviteten ble promotert med reklamefilm (blant annet en på 7,6 sek), bannere (skipable etter 7,6 sek), osv.

Noen nøkkeltall:
Antall økter på gte.no: 305 651
Antall brukere: 231 764
Gj. snittlig tid brukt per økt: 3 min og 53 sek
Antall delinger på Facebook: 35 029
Antall prøvekjøringer booket gjennom nettsiden: 12 773

Alt i alt gjør dette aktiviteten til en av de mest vellykkede promokampanjene til Volkswagen i Norge noen gang.

Andre involverte

Siv Martine Nyborg
Hanna Sætre
Karin Lund
Øystein Halvorsen
Cathrine Wennersten
Morten Polmar

Martin Klausen
Magnus Bergman
Marius Nettum
Annette Werner
Frode Ekeberg
Kim Holm
Christian Lundvall
Roy Kristoffersen
Kim Jensen, Molte
Marianne Strandly

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012