Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Bilbingo

Mål

FINN.no/bil er Norges største nettsted for salg av bruktbiler.
Til tross for å være markedsleder ønsker FINN.no å lage kommunikasjon som både underholder & minner nordmenn på hvem som er best på salg av bruktbil.

Beskrivelse

Vår løsning var å lage en nettvariant av hele Norges sommerlige nasjonalsport: Bilbingo.
Jo raskere du gjetter bilmerket, jo mer poeng får du. Enkelt og greit, men også morsomt og avhengighetsskapende.

Vi bygget et norsk landskap i miniatyr og kjøpte inn en haug med bilminiatyrer. 22 biler ble til sammen fotografert 1800 ganger, 2,7 cm nærmere kamera for hvert bilde.

I tillegg til å spille alle mot alle kan man lage lokale lister og konkurrere mot venner. Endelig er det lett å avgjøre hvem i kompisgjengen som har mest peiling på bil.
(Vi oppfordrer sølvtagg-juryen til å gjøre akkurat dette. Bare følg linken: https://bilbingo.finn.no/toppliste/solvtaggen)

Etter endt spill viser vi FINN-annonser for de samme bilene du har gjettet på i spillet.

Som seg hør og bør fungerer Bilbingo like godt på mobil som på desktop.

Effekt

En uke etter lansering har Bilbingo blitt spilt over 200 000 ganger. Gjennomsnittstid er mer enn 3 minutter per spill. Dette tilsvarer over 416 døgn med Bilbingo. Og da er vi allerede godt i gang med å både underholde & minne nordmenn på at FINN.no/bil nettopp er best på salg av bruktbil.

Andre involverte

Team: Bjørnar Buxrud & Torkild Jarnholt
Konsulent: Kristian Lyse
Prosjektleder: Annette Werner
Utviklere: Magnus Bergman & Marius Nettum
Designer: Thomas Emil Johanssen
Foto/film: Morten Holthe
Motion: Magne Hage, Frode Ekeberg og Tord-Øystein Stubberud
Lyd: Kim M. Jensen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012