Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Kygo Life brandsite

Mål

Målet var å lansere Kygo sin merkevare for fashion og hardware (øreplugger, øretelefoner mm.) på en troverdig måte.

Beskrivelse

Som offentlig person er det lett å bli tatt for å kun være ute etter profitt når man lanserer nytt klesmerke. Det var derfor viktig å bygge en troverdig merkevare i alle ledd og gjennom det gjenspeile at dette er noe Kygo gjør fordi han ønsker det og at klær og mote er noe som står han nært. Fellesnevneren ble at alle aktiviteter knyttet til Kygo Life måtte være gjennomsyret av kvalitet og craftmanship. Kygo har som artist et ekstremt forhold til kvalitet og detaljer og det var derfor svært viktig å gjenspeile dette også i hvordan den nye merkevaren fremstår. Sentralt i kommunikasjonen står brandsiten kygolife.com og den interaktive brandfilmen hvor Kygo forteller sin historie.

Effekt

Siten ble lansert bredt på alle digitale flater hvor sosiale medier ble den dominerende kanalen. Vi bygget opp mot lanseringen via små teasere som ble lagt ut i forkant med små snapshots av filmen og hint om hva som var på gang. Dette ble også delt fra Kygo sin offisielle side noe som i sin tur skapte enormt engasjement hos målgruppen.

Andre involverte

Good Morning: Markus Lind (AD), Lise Dragland (copy), Jørgen Winsnes (design), Robert Bue (utvikler), Eirik Fjellaksel (rådgiver) og Karen Vaksdal Madsen (prosjektleder).

TYD Filmproduksjon: Fred Jonny (Director of Photography, Produsent, Regi), Andreas Røe (Regi, klipp, fotograf), Ole Jørgen Larssen (Grading, Fotograf, Produsent), Per Gunnar Fordal (B-fotograf), Jonas Høgseth (Lyddesigneren, Arrangement, Mikser), Njål Lambrechts / Blink Film (location manager/linjeprodusent)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012