Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

PrideBeat

Mål

Flytoget er en viktig samfunnsaktør, og har lang tradisjon for å fremme mangfold og støtte arrangementer som bidrar til at Oslo blir en enda bedre by å bo i. Med PrideBeat ville Flytoget skape oppmerksomhet rundt, og mobilisere til, Oslo Pride 2016.

Video

Beskrivelse

Samme hvem du er eller hvem du elsker – vi har alle det samme ønsket om å oppleve sann, hjertebankende kjærlighet. Denne følelsen kommer helt fysisk til uttrykk i oss mennesker ved at hjerterytmen vår øker når vi kysser, eller er i berøring med noen vi er glad i. I år ønsket Oslo Pride-samarbeidspartner Flytoget å fange dette universelle kjærlighetsbeviset på en helt unik måte, nemlig ved å komponere et musikkstykke basert på følelsesladde hjerteslag.

PrideBeat kommuniserer at Flytoget er for et åpent samfunn og tar et tydelig standpunkt for all kjærlighet. Uansett hvem man er. Samtidig har selskapet helt siden starten vært en tydelig pådriver for teknologiutvikling og modige tanker, noe som kommer tydelig frem ved å gjennomføre et prosjekt som mikser noe så grunnleggende som hjerteslag med moderne musikkproduksjon.

Effekt

Filmen om PrideBeat ble publisert på Flytogets Facebook-side. Der nådde den 285.000 personer og ble vist 112.000 ganger. Et spredningsbudsjett på ca. 3000 kr tilsier at hoveddelen består av organisk spredning. Facebook-brukerne delte filmen 275 ganger. Adsoftheworld.com og creativityonline.com postet filmen på sine nettsider, og prosjektet ble også lagt ut på Oslo Prides hjemmeside. Musikken ble fremført på selve festivalen til stor glede for festivaldeltagerne. Filmen har dessuten begynt å dukke opp på reklamenettsteder i Kina, Japan og Russland. Låten er tilgjengelig på Spotify, Tidal, Soundcloud og Itunes. I etterkant har også Flytoget fått flere henvendelser om å holde foredrag for sitt engasjement på sosiale medier, og ikke minst innen mangfold-debatten.

Andre involverte

Geelmuyden Kiese:
Theis Roksvåg Pedersen, kreatør
Kristoffer Hunstad, kreatør
Joachim Husby, kreatør
Mads Bergstrøm, kreatør
Jørgen Gjærum, kreatør
Vidar Singh, kreativ leder
Haakon Forren, prosjektleder
Svein Roger Selle, kundeansvarlig

Ferdi Film:
Ole Strøm Aslaksen, regissør
Jon Sindre Klonteig, produsent
Mauritz Brekke Solberg, foto og klipp
Fredrik Torsvik, foto og klipp
Kolbjørn Haugen, produksjonsdesign

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012